Avatar billede uefa Nybegynder
17. december 2004 - 00:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at skrive til fil via FileOutputStream

Hej alle,

Jeg forsøger at skrive en ObjectOutputStream og en FileOutputStream.

Hej forsøger at skrive en Hashtable med objekter af en klasse til disken.

Klassen som objekterne er instanser af implementere java.io.Serializable.

Koden til metoden ser ud som følger:

protected void gemEntitet(String strFilnavn, Object objObjektDerSkalGemmes)
    {
        try {
            ObjectOutput outOutput =  new ObjectOutputStream( new FileOutputStream(strFilnavn));
            outOutput.writeObject(objObjektDerSkalGemmes);
            outOutput.flush();
            outOutput.close();
            }
        catch ( IOException e ) {
            System.out.println( "Fejl under gemning af" + strFilnavn + ": " + e );
        }

Når jeg kører metoden får jeg følgende fejl:

java.io.FileNotFoundException: transaktioner.bin (Access is denied)

Nogen ideer?

Mark
Avatar billede arne_v Ekspert
17. december 2004 - 00:07 #1
fejl beskeden antyder jo at der er et problem med at åbne den fil for skrivning

permission problem ?

fil åben af anden process ?
Avatar billede uefa Nybegynder
17. december 2004 - 00:22 #2
Filen er ikke åben af andre processer... og jeg har både skrive og læserittigheder til den...
Avatar billede uefa Nybegynder
17. december 2004 - 03:06 #3
Problemet løste sig ved at køre programmet på en Win2k maskine istedet for en XP?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. december 2004 - 08:27 #4
Øh - det har næppe noget med Windows version at gøre.