Avatar billede i-mox Nybegynder
17. december 2004 - 09:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

UML - En aggregering til sig selv. Hvad er forklaringen på det?

Hey.

Jeg har lavet et UML diagram over en klasse(skrevet i Java), der indeholder en rekursiv metode.

I min genererede UML vises der en aggregeringspil til klassen selv. Denne klasse er abstrakt i øvrigt.

Derfor vises der naturligt også en nedarvningspil til konkretiseringen af klassen. Dette kan jeg godt forstå.

Dog kan jeg ikke netop forstå aggregeringspilen til sig selv. Er dette fordi klassen indeholder en rekursiv metode?

Mads
Avatar billede arne_v Ekspert
17. december 2004 - 10:35 #1
Normalt vill ejeg sige at det betyd at en klasse have fields med referencer til
objekter af samme type som sig selv.

Linked liste type.
Avatar billede i-mox Nybegynder
17. december 2004 - 10:39 #2
Altså hvis jeg har et felt der indeholder en reference til et objekt af samme type (evt. som nedarvning), så vil det være det aggregeringen betyder?

Og det har ikke noget med en rekursiv metode at gøre?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. december 2004 - 10:41 #3
aggregering er data ikke metoder
Avatar billede i-mox Nybegynder
17. december 2004 - 10:43 #4
ok - tusind tak for det.. Vil du have points?? :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
17. december 2004 - 10:45 #5
jo tak

men har du fået styr på det ?
Avatar billede i-mox Nybegynder
17. december 2004 - 10:49 #6
Ja.

Jeg var blot i tvivl om hvad det faktisk betød.
Jeg har et felt, der indeholder en reference til et objekt af samme type, så det må være det der indikeres i aggergeringen! :-) Ikke??

Tusind tak for hjælpen!
Avatar billede arne_v Ekspert
17. december 2004 - 10:58 #7
jep
Avatar billede i-mox Nybegynder
17. december 2004 - 10:59 #8
Superb!
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Kurser inden for grundlæggende programmering

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester