Avatar billede jokn Nybegynder
17. december 2004 - 13:41 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

AMD (ukendt) 2083mhz. Hvorfor ser den ikke det er en sempron?

Kører med:
Sempron 2800+
ASUS A7V600-X bundkort
opdateret BIOS.
Win XP home SP2 med opdateringer

Hvorfor opdager windows ikke, at det er en sempron?

og hvad skal der stå i BIOS med bushastighed(tror jeg det er) hvor der står 166/10 eller 166*10, eller hvad der nu står.

Svarer en Sempron 2800+ ikke til cirka 2.0ghz?

Et program der kan vise bushastigheden? eller clockfrekvens, what ever.. noget i den stil.

På forhånd tak, JokN
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
17. december 2004 - 13:45 #1
jeg havde det samme problem med min athlon XP1600 og det var fordi der stod 100/100 i stedet for 133/133 (Kan ikke lige huske hvor andet end at det var i bios)
Avatar billede peet49 Nybegynder
17. december 2004 - 13:46 #2
Du skal have bios opdateret for, at den kan genkende Senpron.
Avatar billede jokn Nybegynder
17. december 2004 - 13:46 #3
okaj =/ jeg kan umiddelbart ikke ændre på det der 166/10... Og jeg satte den manuelt på ca. 2.0ghz. den havde selv sat sig på 1.66ghz :(
Avatar billede jokn Nybegynder
17. december 2004 - 13:48 #4
Jeg har opdateret bios med det medfølgende ASUS liveupdate. versionen med datoen 3/9-04. Men hvis du har et link til noget der vil løse problemet, vil jeg meget gerne have dette :)
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
17. december 2004 - 13:48 #5
når du starter op kan du så nå at se hvad der står når dine RAM bliver talt op?
hvis der står det samme der som der står i windows mht CPU-navn så er det nok fordi du skal have ændret på det samme eller hvad der svarer til det i bios.
Det er ret vagt beskrevet men jeg kan ikke huske hvad det hedder lige nu men jeg kan finde ud af det når jeg kommer hjem.
Avatar billede jokn Nybegynder
17. december 2004 - 13:49 #6
Den forklaring kan jeg ikke lige overskue ;) Altså den tæller ram rigtigt op og bushastigheden på ramne er også rigtig.
Avatar billede peet49 Nybegynder
17. december 2004 - 13:51 #7
Bios kender ikke Sempron cpuèn fordi opdateringen er for gammel, Sempron er en forholdsvis ny type cpu.
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
17. december 2004 - 13:54 #8
hehe, det er lettere uoverskueligt kan jeg godt se.
når der bliver talt RAM op, står der i linien over hvilken CPU der er i PC'en, eller det gør der på min PC i hvert fald. hvis der står det samme der som der står i windows er der et eller andet i bios der skal ændres, evt. en opdatering men hvis du har opdateret til 3/9-04 burde det ikke være det.
Avatar billede jokn Nybegynder
17. december 2004 - 13:54 #9
Ja deeet, men har ikke kunnet finde en opdatering til det.
Avatar billede jokn Nybegynder
17. december 2004 - 13:55 #10
Den tæller ikke ram op i starten og viser intet om cpu :(
Avatar billede peet49 Nybegynder
17. december 2004 - 13:55 #11
Avatar billede peet49 Nybegynder
17. maj 2005 - 15:17 #13
Takker for point.