Avatar billede arnejan Nybegynder
17. december 2004 - 15:10 Der er 24 kommentarer

Remote Support Fra messenger.

Jeg prøver at lave remote support til en, vha Messenger . Men så når den begynder at forbinde skriver den at der ikke kan forbindes.

Hvordan med det, burde den ikke altid kunne forbindes, eller er det blokkert i en firewall.

Der er ingen firewall eller noget installeret på computeren jeg skal forbinde til. Hun har en ADSL Fra TDC ned Router .
Avatar billede kenp Novice
17. december 2004 - 16:39 #1
hvis der er en router indblandet så skal de relevante porte forwardes! mener det er 3389 som skal forwardes til computren.
Avatar billede arnejan Nybegynder
17. december 2004 - 16:43 #2
Ok så, jeg troede bare det virkerde. Man burde da kunne få det til at virke selmom der er Router indblandet.
Avatar billede arnejan Nybegynder
17. december 2004 - 16:44 #3
Eller jeg mener Microsoft burde kunne få det til at virke.
Avatar billede kenp Novice
17. december 2004 - 16:53 #4
Kun hvis den port bliver forwardet! erller der køres uden om routeren
Avatar billede arnejan Nybegynder
17. december 2004 - 17:16 #5
Er du sikker på at det er det rigtige nummer:

Der er jo to slags remote desktop, den hvor man bare kopler på, og den hvor brugeren har bedt om det ?
Avatar billede nopsen Ekspert
17. december 2004 - 17:23 #6
jeg har selv brugt det flere gange uden problemer og uden at skulle forwarde porte, men det er nok forskelligt alt efter hvilken router og udbyder man kører med.
i skal ihvertfald ha nøjagtig samme version messenger begge 2 for at det virker.
Avatar billede jacob_m Nybegynder
17. december 2004 - 17:27 #7
Det meste ligger nok i Routeren. Hvis routreren er UPnP-aktiv kan man næsten uden ændringer i port-indstillingerne køre tjenster som Remote Desktop mener jeg...

Men det lyder som om at det er en router uden UPnP, og så skal man selv forwarde portene som arnejan siger!..
Avatar billede freehelp Praktikant
17. december 2004 - 18:17 #8
http://www.eksperten.dk/spm/570388

I bør læse denne inden I hjælper denne bruger!

Han er mildesttalt kold overfor den hjælp han modtager
Avatar billede nopsen Ekspert
17. december 2004 - 18:21 #9
tak freehelp, jeg tjekker også gerne brugerne, men det smutter indimellem.. ikke mere hjælp til denne bruger fra mig fremover.
Avatar billede arnejan Nybegynder
19. december 2004 - 16:52 #10
OK, så er det også en aftale - nopsen.

Dem der svarer skal svare i svar, ellers kan man ikke give point. Sådan er systemet herinde bygget op teknisk.
Avatar billede nopsen Ekspert
19. december 2004 - 19:12 #11
så skulle jeg åbenbart indkassere en dårlig karma for dette af en anonym kujon der ikke tør stå frem med navn eller komme med en begrundelse, endnu et pragteksempel på misbrug af karma systemet.
den var ikke svær at regne ud.
Avatar billede kenp Novice
19. december 2004 - 21:13 #12
tjaa nu kan der jo være mange løsninger på 1 problem, så det er lige så meget (faktisk fuldstændig) at fortælle hvilken løsning man bruger og så fortæller at den person skal ligge et svar.
Avatar billede freehelp Praktikant
20. december 2004 - 08:38 #13
Samme fik jeg nopsen! Uden tvivl fra brugeren arnejan!
Avatar billede arnejan Nybegynder
20. december 2004 - 12:03 #14
Jeg ved ikke hvad i snakker om med jeres karma - Forstår heller ikke kenp´s kommentar ? . Det undrer mig at det kun er dette danske forum hvor tingene foregår sådan lidt mærkværdigt . Er det eksperten´s point system eller danmark der er noget galt med ?
Avatar billede arnejan Nybegynder
20. december 2004 - 12:05 #15
Nu fandt jeg det der karma der, har aldrig givet nogen karma.
Avatar billede freehelp Praktikant
20. december 2004 - 12:07 #16
Hvis ikke du kan se du skider på folk der hjælper dig, ved ikke at give feedback eller "betale" dem for den hjælp du har fået, er fejlen kun et sted :)

At du så ydermere soleklart viser du er ligeglad ryster mig meget.

Ha en god jul trods alt
Avatar billede kenp Novice
20. december 2004 - 12:07 #17
tjaaa du kan jo prøve at læse denne http://expfaq.1go.dk
Avatar billede arnejan Nybegynder
20. december 2004 - 12:11 #18
OK, find lige det sted hvor der står" at man skal svare i kommentarer, og når så brugeren har fundet nogen kommentarer han kan bruge skal han svare at han bruger denne kommentar, og den bruger der kom med kommentaren skal skrive svar, og dette svar skal brugeren acsepterer".

Har du iørigt prøvet at læse de ting der står i dine egne karma dimser, freehelp ?
Avatar billede freehelp Praktikant
20. december 2004 - 12:16 #19
Er totalt kold overfor den karma du. Kan folk ikke underskrive og dermed stå ved deres mening er de ligetil at lukke op og ski** i!

At folk KUN smider indlæg i dine spørgsmål, viser for manges vedkommen, at de hellere vil vente til problemet er løst inden de smider et svar du kan acceptere!

At du så efter de har løst DINE problemer, bare holder dig væk, er og bliver at skide på folk.

Gider ikke diskutere dette igen igen, for du ændre dig ikke.

Kan kun bede til folk stopper med at hjælpe dig indtil du begynder at vise dem der suppotere dig den respekt de fortjener!

*slut*
Avatar billede kenp Novice
20. december 2004 - 12:37 #20
Du behøver ikke lede så længe! http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. december 2004 - 16:03 #21
At folk ikke smider et svar med det samme viser at de kun er interesseret i at hjælpe frem for at få accepteret deres svar.
Desuden er det den lammeste undskyldning jeg har set...
Hvis nu jeg går ind i samtlige dine spørgsmål og beder dem svare, så gør jeg dig en gigantisk tjeneste som gerne skulle kunne lukke en del af spørgsmålene.
HVIS jeg gør dette, vil du så fremover love at bede folk om et svar hvis de kunne hjælpe?

Forstå at dette er en hjælpende hånd til at komme på ordentlig fod med brugerne på eksperten!
Avatar billede arnejan Nybegynder
21. december 2004 - 15:43 #22
Overregerer i ikke en smule.
Avatar billede arnejan Nybegynder
21. december 2004 - 15:46 #23
Men du er da fri til at gøre hvad du vil i mine spm.
Avatar billede freehelp Praktikant
21. december 2004 - 15:48 #24
Tror jeg alle er herinde nu