Avatar billede arnvig Nybegynder
17. december 2004 - 20:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Benchmark Saphire Radeon 9600SE

Jeg har lige smidt et Saphire Radeon 9600SE i min 2.4 Ghz P4 Northwood C med 512 Mb Ram, men jeg er ret skuffet over ydelsen. Jeg benchmarker kun ca 6700 i 3dMark2001se, hvor jeg med et gammelt TI-4200 Benchmarkede 11.000 og et Gfx5200 kommer over 8.000. Jeg havde forventet en ydelse på mindst 10.000.
Jeg kører med den nyeste Catalyst driver fra ATI 4.12 til WinXP.
Er mine forventninger for høje eller er der noget "uldent" her ?
Avatar billede c-holst Novice
18. december 2004 - 06:41 #1
lidt insperation
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/03/08/05/0706479

SE betyder så vidt jeg ved special edition, men der er intet specielt over ydelsen i dett kort. Derfor er det også de billigste i en serie.

ti4200 er jo et yderste potent kort fra sin tid, og er det for så vidt stadig, med mindre med kører de nyeste og allermest krævende spil, som udnytter direct x 9 teknologierne.
Jeg har ofte set tråde, hvor folk har spurgt efter et billigt got kort, og mange er endt ud med et ti4200,

Med mit 4200 kort, er der op til 2000 point til forskel på den nyeste driver, og den bedst ydende driver, så måske kan du hente lidt ved at prøve andre drivere.

mit bud er, at der ikke er noget uldent her, men hvis du reinstallerer eller laver en repair, kan du nok få den lidt højere op. Men du må nok se i øjnende at du bliver skuffet:-( hvad det angår.

http://www.sapphiretech.com/vga/9600se.asp
fordelen ved dit kort er jo så, at det har fuld support af direct x9
Avatar billede arnvig Nybegynder
18. december 2004 - 09:25 #2
Jeps, kortet er valgt p.g.a. den passive køling og DirectX 9 understøttelsen.
Det kan clockes til 396 Mhz uden at tabe stabilitet,
så jeg må nok bare acceptere at det kan lidt mindre end forventet.
Avatar billede c-holst Novice
18. december 2004 - 10:09 #3
udne tvivl et lækket kort i øvrigt