Avatar billede anderx Nybegynder
21. december 2004 - 03:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

SATA raid

hvis det er jeg vil køre raid på mine 2 sata hdder mister jeg så den partion hvis det er jeg skal lave et raid set ? så det er de køre raid?
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. december 2004 - 12:22 #1
Jeg forstår ikke helt spørgsmålet. Er du nervøs for at miste de data du har på drevet?

His du har data på begge diske, så vil du miste data. Der er visse kontrollere, som ved oprettelse af en RAID, kan bevare DATA på det ene drev.
Avatar billede anderx Nybegynder
21. december 2004 - 16:04 #2
jeg har 2 sata hdd i hvis det er jeg vil lave raid0 på den ene som jeg snart formater sker der så noget med den anden eller skal jeg lave raid set på dem begge ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. december 2004 - 02:13 #3
For det første skal du ind i manualen til RAID kontrolleren, og hvis den er intregreret på bundkortet, så må du ind i manualen til denne. Deri skulle gerne stå, om du mister data hvis du opretter en RAID.
Altid inden man påbegynder opbygning af RAID, laver man backup af sine data, selv om det er muligt at bibeholde dem under opbygning.

At lave en RAID med 1 disk giver ikke mening, da der skal mindst 2 til før man kan kalde det en RAID. RAID 0 er en performance opsætning, hvor den skriver en bid på den ene, så den anden, så den ene, så den anden og så videre. Fordelen ved RAID 0 er, at du jo har 2 skrivehoveder der kan skrive samtidig.
Du kan læse om det her http://www.dewassoc.com/kbase/index.html
Avatar billede anderx Nybegynder
22. december 2004 - 10:16 #4
ok jeg takker mange gange :) så vil jeg se om jeg kan få lavet noget back up af min data hvis det er du skal have de point der så lav lige et svar :) jeg smutter på jule ferie nu :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
23. december 2004 - 11:07 #5
God Jul ! ! ! !

:-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. januar 2005 - 14:06 #6
Godt Nytår  :-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. januar 2005 - 12:08 #7
Lukketid ? ? ?