Avatar billede jurij Nybegynder
25. december 2004 - 14:13 Der er 5 kommentarer

Defekt Ram

Jeg har problemmer med en ram-blok.
Lige pludselig ville IE ikke virke på en af mine pcer, og der var også nogle andre fejl, Firefox holdt også op med at virke efter at jeg installerede Flash-Player. Men da jeg skiftede ram-blokken virkede alt igen.
Når jeg så sætter denne defekte blok som nr.2 blok på min nyeste PC, så kan den finde på at genstarte, når jeg f.eks starter IE, eller lige efter at Windows har loadet.

Hvad kan der mon være galt, skal jeg smide dem ud eller hvad?

http://www.upit.dk/files/error2.GIF -Det var en fejl den viste efter en genstart.

Pentium 4
WinXP
RAM Slots    4 DDR DIMM
Bus Type    DDR SDRAM
Total            1023 MB

Tak på forhånd!
Avatar billede hnielsen3 Nybegynder
25. december 2004 - 15:49 #1
der er normalt lang garanti på ramblokke (ofte 'livsvarig'- så du bør gå ned hvor du har købt den og få en ny. Hvias du ikke kan det bør du smide den ud - den vil kun skabe problemr for dig
Avatar billede jurij Nybegynder
25. december 2004 - 15:52 #2
Jeg kan ikke få den byttet, fordi butikken der solgte mig PC er lukket. Men kunne man ikke slukke for rammen når man arbejder på PC'en, og tænde den igen når man spiller! Det ville jo løse alt...
Avatar billede leif Seniormester
25. december 2004 - 22:45 #3
Prøv at kør en ram test på dine ram, jeg ville bruge www.memtest86.org
Avatar billede jurij Nybegynder
28. december 2004 - 17:36 #4
Leif--Kan du ikke lige et svar? Dette memtest.com virkede ikke hos mig.
Avatar billede leif Seniormester
28. december 2004 - 17:50 #5
Fik du testet dine ram ? Var der ram fejl ?