Avatar billede brian666 Nybegynder
28. december 2004 - 12:53 Der er 17 kommentarer

Stadig problemer med opstart

Jeg har tidligere skrevet herinde om nogle problemer med min computer, hvor den simpelthen ikke gider at starte. Da jeg så samtidig skulle have nyt hardware, håbede jeg at det ville løse problemet. Desværre har problemet ikke ændret sig, og når jeg tænder den giver den stadig ikke noget input på skærmen, lys i USB osv.

Jeg har testet følgende ting:

Begge CD-Rom drev.
Diskettedrevet.
Begge harddiske.
Mus og tastatur.

Jeg testede også den gamle CPU i en anden maskine, den virkede også fint, og derfor gik jeg ud fra at problemet lå i bundkortet, da det vel snart var det eneste tilbage. Men fejlen bliver ved med at komme med mit nye system (Asus A8V Deluxe bundkort og Athlon 64 3000+ Socket 939) og derfor er jeg fuldstændig lost, da jeg mener jeg har testet alt.

Det eneste tilbage er vel næsten kabinet og PSU, kan fejlen ligge der? Ellers bliver jeg nød til at fyre penge af på reperation, for jeg gider snart ikke bøvle med det mere.

Nogle forslag til hvad jeg kan gøre?
Avatar billede a_freak Nybegynder
28. december 2004 - 13:06 #1
Tænder Blæseren i PSU'en?
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2004 - 13:06 #2
Umiddelbart vil jeg sige det tyder på at din strømforsyning ikke kan levere strøm mere så hvis du kan låne sådan en kan du jo teste det.
Avatar billede brian666 Nybegynder
28. december 2004 - 13:10 #3
Blæseren tænder ja, og jeg synes det lyder mærkeligt hvis den ikke kan levere strøm, da problemet opstod pludseligt, og ikke efter jeg havde tilføjet noget ekstra hardware.
Avatar billede a_freak Nybegynder
28. december 2004 - 13:15 #4
For du nogen form for bib fra Bios? kan du høre den arbejder på HD'en?
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2004 - 13:15 #5
En strømforsyning kan altså godt bare stå af :-)

Men ellers kan du starte med at pille alt ud pånær bundkort og ram og en HD og se om du så kan få liv i den, så kan du tilføje de andre ting en efter en og se om den stopper med at starte op på et tidspunkt.
Avatar billede brian666 Nybegynder
28. december 2004 - 13:18 #6
Nej, intet bip. Får 2 under en normal opstart, men det kommer der ikke noget af. Der kommer en eller anden form for skrattelyd som jeg tror er fra harddisken, men jeg er ikke sikker. Men som sagt har jeg testet begge to, og det skulle være usandsynligt hvis der var et eller andet galt med dem begge.
Avatar billede gl.k. Nybegynder
28. december 2004 - 13:57 #7
Kan du komme ind i bios?`
Avatar billede brian666 Nybegynder
28. december 2004 - 14:06 #8
Nej, der er intet input til skærmen.

Har netop testet PSUen i en anden computer, den virker fint.
Avatar billede a_freak Nybegynder
28. december 2004 - 14:09 #9
Har du prøvet "Bertie's" løsning?
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2004 - 14:10 #10
Et bud mere, er du sikker på at dit bundkort ikke rører direkte ved kabinettet - det giver nemlig en kortslutning som kan gøre at den ikke vil starte på. Tjek at der sidder afstandsstykker med passende mellemrum og at bundkortet ikke "vipper" ned på selve kabinettet.
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2004 - 14:11 #11
Du kan også teste det ved at pille bundkortet ud af kabinettet og så starte den mens den er uden for.
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. december 2004 - 22:31 #12
Er disse spørgsmål relaterede til dette ? ? http://www.eksperten.dk/spm/568648
http://www.eksperten.dk/spm/570296
Avatar billede gl.k. Nybegynder
04. januar 2005 - 23:06 #13
Noget nyt ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. januar 2005 - 11:56 #14
Jeg tror har er useriøs. Har 6 af 7 spørgsmål der stadig er åbne.
Avatar billede brian666 Nybegynder
07. januar 2005 - 21:30 #15
Det kunne måske skyldes at jeg ikke har fået et svar der kunne bruges endnu?

Jeg har været uden computer sidst jeg skrev, da min mor skulle bruge den til noget arbejde. I mellemtiden har jeg fået kontakt med en som vil komme og kigge på det imorgen middag, til rimelige penge heldigvis, så forhåbentlig kan jeg endelig få min computer til at fungere der.

Ellers mange tak for hjælpen, til dem som kom med hjælp fremfor at kalde mig useriøs, selvom det desværre ikke hjalp på min computer.
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2005 - 12:23 #16
brian666> Når du ikke svarer eller kommenterer på de indlæg der er kommet er det meget svært at finde ud af om du er useriøs eller ej, du har f.eks. ikke svaret på om du har prøvet med det hele ude af computeren eller om du har prøvet med en minimal hw konfiguration.
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. januar 2005 - 12:57 #17
Du har heller ikke svaret på om disse spørgsmål relaterede til dette ? ? http://www.eksperten.dk/spm/568648
http://www.eksperten.dk/spm/570296

Du må undskylde min udtalelse, men når der ikke bliver svaret på et direkte spørgsmål, så går jeg ud fra, at hjælp er uønsket.

Snippet fra http://expfaq.1go.dk/
Det kan godt være frustrende at se en bruger der viser så lidt respekt for konceptet, ved ikke at give respons på de spørgsmål vedkommende har stillet.
Herudover er der en lang række kompetente brugere der - alene af den grund at du har så mange point ude - ikke vil hjælpe dig med dit spørgsmål, idet du giver udtryk for, at du er ligeglad med deres hjælp.