Avatar billede pcp8 Nybegynder
30. december 2004 - 13:26 Der er 7 kommentarer

Hvilken ram?

Hej allesammen. Jeg sidder for tiden med 512 mb ddr-ram. Jeg vil så meget gerne købe nogle nye 512 mb ddr-ram, men kan jeg bare gå ud og købe nogle nye ddr-ram, og de vel uanset hvad, passe til min maskine? Har en Pentium 4 med HT teknologi.... Hvi sdet kan hjælpe?! Tak..
Avatar billede andersenph Nybegynder
30. december 2004 - 13:28 #1
De skal have samme hastighed og allerhelst samme fabrikat, som dem du har i nu.

Det kan du læse på siden af den blok du har siddende i maskine nu.
Avatar billede locturian Nybegynder
30. december 2004 - 13:34 #2
Det du bør gøre, er at finde ud af hvilket bundkort du har. Når du har fundet ud af det, kan du slå det op på nettet. Men det nemmeste ville være at kigge i din manual :) Der skulle gerne stå hvilken hastighed af ram dit bundkort understøtter :)

At du har en Pentium 4 processor, betyder ikke så meget for dine ram. Kun at det sansynligvis er PC2100 til PC4000 DDRRAM :)
Avatar billede locturian Nybegynder
30. december 2004 - 13:35 #3
Ja, eller læse det på blokken som der bliver sagt :) - Hvis det altså står på, hvilket ikke altid er tilfældet...
Avatar billede freehelp Praktikant
30. december 2004 - 13:55 #4
Avatar billede reving Nybegynder
30. december 2004 - 13:57 #5
Hvis dit bundkort understøtter dual-channel er det vigtigt at de to ram-stænger er identiske. Som regel skal de også sidde i en bestemt rækkefølge i soklerne. Frem med manualen :-)
Avatar billede locturian Nybegynder
30. december 2004 - 13:59 #6
Jeg hopper af her, med en lille note til pcp8

Eksperten.dk hænger sammen fordi at folk hjælper hinanden. Det ville falde fra hinanden, hvis alle gjorde som du, nemligt at oprette så mange spørgsmål, uden at have hjulpet med ét eneste... Tsk tsk...

/Loc out
Avatar billede freehelp Praktikant
30. december 2004 - 21:48 #7