Avatar billede zikzaka Nybegynder
30. december 2004 - 22:13 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvilke RAM skal jeg vælge i en 533 MHz..

Hey

Den gamle er skiftet over til win2000, men har kun 64 MB RAM i sin PC, jeg vil så sætte mere i den. Det er som sagt en 533mhz med Pentium 2. Skal det være SDram jeg skal købe? Desuden skal hastigheden være PC66 eller PC100 eller noget helt tredje?

Jeg har set dette emne har været stillet før, men der var ingen svar der lige passede i den gamle tilfælde her.
Avatar billede zikzaka Nybegynder
30. december 2004 - 22:14 #1
Desuden og hvilke Pinns jeg skal anvende :)
Avatar billede shamanic Nybegynder
30. december 2004 - 22:17 #2
ville være nemmere hvis du nævnte hvad bundkort der sidder i den computer.
Avatar billede zikzaka Nybegynder
30. december 2004 - 22:18 #3
Rimelig svært for jeg sidder 130 km fra den...
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. december 2004 - 23:03 #4
så er det også rimelig svært at hjælpe.
Avatar billede snaptil Nybegynder
31. december 2004 - 00:58 #5
http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en&pageid=3
download denne gratis version lav en; hurtig rapport, tekst format over pc ens hardware.. find bundkort spec. og post dem
Avatar billede zikzaka Nybegynder
31. december 2004 - 11:28 #6
Det vil sige jeg bare skal sende det som "Motherboards egenskaber"?
Avatar billede snaptil Nybegynder
03. januar 2005 - 12:36 #7
du kan vel egentlig nøjes med at se hvad bundkortet hedder.
skal nok hjælpe med at lave en google søgning for spec.
se feks hvis jeg søger på mit:
http://tw.giga-byte.com/MotherBoard/Products/Products_GA-7ZMMC.htm
her kan jeg se hvor mange slots der er, hvilke ramtyper og hvor meget ram ialt fordelt på mine slots
Avatar billede zikzaka Nybegynder
03. januar 2005 - 14:17 #8
Skal nok lige se om jeg kan skaffe det idag Snaptil.. Min mor forstår bare ikke det store med PC...
Avatar billede zikzaka Nybegynder
03. januar 2005 - 18:44 #9
Så har jeg info, vil også gerne lige høre hvad der skal i min egen. Her er den første:

Motherboard: Asus P5A
Virkelig hastighed: 100 mhz
Ram sokler 3 DIMM
CPU type: AMD K6-2 500 Mhz

Den anden
Motherboard Asus P2B
Virkelig hastighed 100 mhz
RAM sokler 3 DIMM
CPU type Intel Pentium II 450 mhz
Avatar billede zikzaka Nybegynder
04. januar 2005 - 16:01 #10
Hmmm...