Avatar billede kasperjensen Nybegynder
01. januar 2005 - 22:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Billig OEM software - hoax?

Hej

Jeg er flere gange snublet over dette link i spam mails og andet

http://www.popularsoft.biz/index.php

Er dette et hoax hvor man indbetaler penge og man intet får tilsendt eller er det "real deal" ?

De har nemlig nogle ret gode priser, men de ser fandens billige ud... så vil lige forhøre mig inden jeg overhovedet begynder at tænke på at købe software der.

håber at høre fra jer
vh
kasper
Avatar billede morten_linder Praktikant
01. januar 2005 - 22:28 #1
Umiddelbart vil jeg sige ja. Uanset hvordan du vender og drejer det, vil Win XP pro, OG office umuligt kunne gøres for 80$ ~ 400 kr.

en OEM version af WinXP Pro, kan gøres til ca. 1000 kr. Så mit umiddelbare gæt er, at de tager dig i Rø...

Jeg skulle i hvert fald ikke svinge mit MC igennem deres webshop. Og slet ikke lave en direkte bankoverførsel, da pengene så med garanti er tabt.

/Morten
Avatar billede kasperjensen Nybegynder
01. januar 2005 - 22:30 #2
Ja, se bare på Adobes produkter - De er jo latterlige billige... men det er sgu fristende at se sådan et tilbud især hvis man lige står og mangler en Photoshop CS og andet mega dyrt Software.
Avatar billede kasperjensen Nybegynder
01. januar 2005 - 22:58 #3
Men jo, det er super-scam som jeg nok tænkte...

kig evt. dette link
http://www.crime-research.org/news/04.06.2004/321/comments/?p=0
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. januar 2005 - 23:27 #4
mig bekendt kan man kun købe OEM software SAMMEN med hardware. En OEM licens der sælges uden computer vil erfor ikke være lovlig, som jeg forstår begrebet
Avatar billede morten_linder Praktikant
01. januar 2005 - 23:29 #5
det er underordnet i denne her sag... her er der tale om direkte piratkopier :)
Avatar billede sorenbs Nybegynder
01. januar 2005 - 23:44 #6
OEM produkter skal sælges med et stykke hardware. Tit bliver for eksempel en billig mus brugt, men det skal være bundlet med noget hardware :)