Avatar billede graugart Nybegynder
03. januar 2005 - 12:56 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Finde tilfældigt tal med javascript v2.0

Jeg har tidligere oprettet følgende besvarede spørgsmål:

http://www.eksperten.dk/spm/575301

Her fik jeg dette glimrende lille script der perfekt løste mig problem:

------------------------------------------------
<script type="text/javascript">
var numPics = 3;//tre billeder med navnene billede0 til billede2 !-)

window.onload = function(){
  var actPic = Math.floor(Math.random()*numPics);
  document.getElementById("elementId").style.backgroundImage = "url(billede" + actPic + ".jpg)";
}
</script>
------------------------------------------------

Nu har jeg så brug for at arbejde lidt videre på den:

Jeg skal fortsat finde et tilfældigt tal, MEN det må ikke være det samme som foregående tal. Scriptet bliver brugt til at sætte et tilfældigt baggrundsbillede på et <td> element hver gang man skifter side på hjemmesiden, dvs den skal på en eller anden måde huske hvilket tal den fandt sidst når man kører scriptet.

Er dette muligt?
Avatar billede morteeart Nybegynder
03. januar 2005 - 13:00 #1
du nok vist lige til at oprette 2 ens spm, pga. eksperten database crasher hele tiden, luk det ene.
Avatar billede graugart Nybegynder
03. januar 2005 - 13:28 #2
ups jeg lukker dette