Avatar billede mc_goblen Praktikant
03. januar 2005 - 14:35 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Køb fra Den Blå Avis

Hej,

jeg har fundet en interessant annonce på den Blå Avis. Dog kan jeg måske være lidt i tvivl om, ægteheden af denne. Dog har jeg snakket med sælger som siger han både har kvittering og det hele på produktet.

- så hvordan skal jeg forholde mig? Hvis nu vi siger han sender pr. efterkrav og jeg så modtager pakken og betaler, og indholdet så viser sig at være en mursten. Vil jeg så ku få PostDanmark til at lade vær med at udbetale ham pengene eller på anden måde sikre mig at jeg ikke blir snydt?

Håber i forstår?
Avatar billede spine Nybegynder
03. januar 2005 - 15:14 #1
3 muligheder
1. afhente.
2 betal halvdelen og resten ved modtagelse.
3. sats og stol på sælger :)
Avatar billede spine Nybegynder
03. januar 2005 - 15:15 #2
kender du evt en der bor tæt på ? ku vedkommende jo drøne forbi... eller du kunne sige min fætter Ole vil gerne komme og hente dimsen på søndag er det ok ?? hvis han siger JA, har han jo nok rent mel i posen, hvis han siger naarrhh ikke så godt... tja....
Avatar billede niels444 Novice
03. januar 2005 - 15:40 #3
Hvis sælger ikke allerede har sat foto i Den Blå Avis, så bed sælger om at tage et billed af varen med et digitalkamera, og maile billedet til dig. Eller bed om at sælger scanner kvitteringen. Det vil ikke sikre dig 100% mod at modtage en mursten med posten, men vil kunne sandsynliggøre, at personen rent faktisk har varen.
Eller stil f.eks. sælger nogle tekniske spørgsmål som du kender svaret på, og se om sælger kan svare som om han/hun har varen og evt. en manual.
Avatar billede niels444 Novice
03. januar 2005 - 16:21 #4
Jeg har tit købt varer fra private via posten. De fleste gange går det godt. Jeg har dog en del gange oplevet, at sælger ikke kan finde ud af at beskrive varen korrekt. Noget så simpelt som at anføre størrelsen af en beklædningsgenstand, er nogle for distræte til at gøre korrekt. Derfor ville jeg ikke købe varer fra private via posten, hvis der er tale om en vare på over 500 kr.
Avatar billede mc_goblen Praktikant
03. januar 2005 - 16:40 #5
Hej, og tak for jeres svar! Jeg synes det var nogle rigtig gode ideer I kom med. Dog fik jeg et endnu bedre løsning af en ven. Når posten kommer med pakken skal man bare bede om at se indholdet (tjekke efter kvittering), og herefter beslutte om man ønsker at betale for pakken. Så nu har jeg snakket med fyren igen, og han har sendt pr. efterkrav.

Det drejer sig i øvrigt om en Qtek 9090:
http://www.mobilkompagniet.dk/default.asp?Action=Details&Item=4549

I får lov at dele point! Tak for hjælpen
Avatar billede rasmus-madsen Nybegynder
04. januar 2005 - 02:59 #6
Det er ikke sikkert postbudet vil gå med til dette ! DA det ikke er en service der er i postdanmark. Faktisk overskrider de en regl ved at gøre det
Avatar billede mc_goblen Praktikant
04. januar 2005 - 10:59 #7
Okay, det var jeg så ikke klar over! Jeg troede egentlig man havde ret til at se indholdet af en pakke inden man betalte.

Men jeg bor i en meget lille by med eget posthus. Så hvis jeg får over og snakker med hende postdamen kan det være at den går alligevel! Men tak for feedback!
Avatar billede mc_goblen Praktikant
06. januar 2005 - 21:10 #8
Som opfølgning på artikeln her kan jeg fortælle følgende:

Efter min første samtale med sælger, hvor jeg forlangte at han sendte pr. efterkrav hørte jeg ikke fra ham. Da jeg så kontakte ham igen via hemmeligt nummer fortalte han at han desværre havde fået pakken stjålet på hans arbejde lige inden han sku sende den, så det var derfor jeg intet havde modtaget...

Så man må desværre nok indse at ikke alle i Danmark er lige ærlige.