Avatar billede saison Nybegynder
03. januar 2005 - 22:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

AMD eller Pentium

Når jeg sammenligner mhz på p4 og amd64 skal man højt op i pris på en amd, før det i mhz svarer til en p4 maskine. Men alligevel har jeg hørt at AMD er bedre. Hvordan hænger det sammen, er det ikke MhZ man skal sammenligne AMD og P4 med?
Avatar billede espersen Novice
03. januar 2005 - 22:18 #1
nix ; så kunne du også sige at en Intel Celeron 2,5 er lige så god som en Intel Pentium 4 2,5 ?
Avatar billede anazonda Nybegynder
03. januar 2005 - 22:20 #2
Jeg vil sige det på den måde: Hvad vil du lave på din computer.

AMD & Intel har hver deres fordele og ulemper.

Som fordele og ulemper kan man ved AMD nævne:
Høj temperatur på processoren (som de dog vidst efterhånden er ved at have styr over) men til gengeld en lav pris.

Intel:
Høj pris men god til grafiske opgaver (<-- personlig mening)

Se på forskellige testsider og afprøv selv på dine kammeraters maskine og find ud af havd du gerne vil have... det er meget forskelliget hvad du kan få ud af den enkelte processor...

Personligt kører jeg en AMD T 2400+ 2.0 GHz
Avatar billede espersen Novice
03. januar 2005 - 22:21 #3
her er en længere test - der på sin vis hvad de hver især er gode til.
http://www.tomshardware.com/cpu/20040601/

Synes at AMD64 (socker 939) er meget interessant at kigge på.
Mht. 64bit er der ikke så meget at vælge hos Intel p.t.
Avatar billede shamanic Nybegynder
03. januar 2005 - 22:45 #4
En AMD yder mere pr mhz end en Intel processor.

evt se nogle benchmarks her i nogle spil.
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/11/16/7909031
Avatar billede espersen Novice
16. januar 2005 - 12:12 #5
bare spørg hvis du har yderligere spørgsmål!
Avatar billede saison Nybegynder
16. januar 2005 - 15:54 #6
Jeg har ikke flere spørgsmål, har besluttet mig for at det skal være AMD.

Så hvis i lægger nogle svar, kan jeg uddele nogle points.