Avatar billede nilfri Nybegynder
06. januar 2005 - 10:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvilken server (fx. brugt eller ny)?

Jeg skal til at teste - og måske hoste - forskellige  webløsninger.

Forventet antal samtidige (web)brugere vil ikke være stort, men det kan blive tale om downloads af filer.

Til den ende vil jeg have en server med Linux (eller MS Server 2003), men hvilken? Jeg har ikke meget styr på servere...

Jeg har kig på brugte løsninger (med en brugt Intel/Asus med  flere Xeon II og 5 HD i RAID) eller ny som fx. IBM eserver xSeries 225 8647 (http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=116965)

Tilsyneladende får jeg meget mere for pengene i den brugte; men er det en kortsigtet løsning?

Vægt på driftssikkerhed, skalerbarhed og hastighed - men prisen betyder jo altid noget *smil*

PS: Serveren skal måske også - i mindre målestok - bruges som intern fil/applikationsserver.
Avatar billede nilfri Nybegynder
06. januar 2005 - 10:05 #1
Ja, hvorfår kom den så lige under MAC? Jeg havde valgt "Andre"...

Jeg prøver igen...
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. januar 2005 - 10:52 #2
Luk denne ved at klikke EN gang på dit navn til venstre, og så klikke EN gang på accepter.
Avatar billede nilfri Nybegynder
06. januar 2005 - 13:00 #3
>>> dragonknight

Nåja, tak for hjælp!
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. januar 2005 - 13:23 #4
velbekomme  ;-)