Avatar billede larskrimi Novice
06. januar 2005 - 12:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Knytte figurtekst til figur

Jeg vil gerne "binde" min figurtekst til figuren, så den flytter med, hvis jeg flytter figuren. Det er altså ikke selv referencen, men den fysiske binding jeg ikke kan få til at virke. Jeg leder efter en funktion som "Group", som kan binde to figurer sammen. Dette kan man bare ikke med en figurtekst og en figur. Jeg kunne selvfølgelig oprette min figurtekst i en tekstbox, men dette er jo heller ikke optimalt (jeg har temmelig mange figurer).

Kan nogen hjælpe?
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
06. januar 2005 - 12:54 #1
Du kan indsætte figur plus tekst i en tekstboks
Avatar billede larskrimi Novice
06. januar 2005 - 13:36 #2
Ja, det kunne jeg selvfølgelig. Men så skal jeg hver gang gå ind og fjerne rammen på tekstboksen og sætte den øvrige tekst til at wrappe om tekstboksen, hvilket jeg synes tager for meget tid (når der skal laves rigtig mange figurer). Desuden er det min erfaring, at Word har meget svært ved at holde styr på nummereringen af figurer, især når figuren står inde i en tekstboks.

Så det var desværre ikke helt det svar jeg havde håbet på...
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2005 - 14:22 #3
Hvilken officeversion taler vi om?
Jeg har mso2k, og gør sådan: Marker dine objekter. Ned i hjørnet, hvor der står "tegning", Klik på "grupper". Så hænger de sammen.
Du har formentlig lavet teksten i en tekstboks.
Avatar billede larskrimi Novice
06. januar 2005 - 15:10 #4
Nej, det er netop problemet. Mine figurtekster står som ren tekst (dvs. ikke i en tekstbox, blot med figurtekst-typografi). Og man kan ikke gruppere ren tekst med en figur. Jeg har i øvrigt prøvet at placere figurteksten i en tekstbox. Man kan heller ikke gruppere tekstboksen med figuren. Tror man SKAL placere figur og figurtekst i tekstbokse (hver deres eller den samme).

Jeg bruger Word 2002 SP3.