Avatar billede strickie Nybegynder
06. januar 2005 - 14:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Windows Server 2003 + AD og Exchange Contacts bøvl

Vi er igang med at flytte fra Novell + GroupWise og til en MS platform. (Thank God finally!)

Vi har sat en W2003 server, som kører AD domain controller. Vi har smidt Exchange 2003 på serveren også.

Problemet ligger i at vi skal have vores adressebog fra Groupwise med.

Vi har eksporteret alle contacts fra groupwise og har fået importeret dem til en outlook addressbog.

Vi har brug for at der er adgang til vores contacts via LDAP, og det har vi fået til at køre hvis de ligger i AD GAL (Global Address List)

Men de skulle også gerne være tilgængelige i en contacts folder i outlook også, og der kan vi ikke få til at spille når de ligger der. Der kan vi kun få adgang til dem hvis de f.eks. ligger i en public folder som kan indeholde contacts.

Hvad er den rigtige måde at gøre dette på.
Skal vi smide alle contacts ind i GAL, eller kan vi få LDAP til at få adgang til vores contacts via vores public folder.

På forhånd tak!
Avatar billede Syska Mester
06. januar 2005 - 15:17 #1
lytter lige med
Avatar billede lap Nybegynder
06. januar 2005 - 23:26 #2
har du/I overvejet at bruge "exchange connector for groupwise" så ændringer også replikeres ind i adressebogen?

Men du skal have alle kontakterne oprettet som "custom recipients" i AD - også kaldet kontakter. Den rigtige måde er at oprette en OU som indeholder disse (hvis man ikke bruger en connector).

Lidt scripting kan klare den sag - kik på følgende artikel: http://www.computerperformance.co.uk/Logon/WSH_Contact.htm - hvis du får problemer, så må du jo lige sige til - så laver vi det sku' lige :-)
Avatar billede strickie Nybegynder
07. januar 2005 - 07:54 #3
Jeg har selv fundet den script side, og hvis det er det der skal til kan jeg nok finde ud af det. Ellers tak.

Er det muligt at få de contacts til at dukke op i outlook som en contacts folder?
Jeg kan sagtens få dem til at dukke op så man kan finde dem hvis man klikker to... i en ny mail, men vil gerne have dem til at dukke op i outlook så man kan se alle contacts, i de forskellige views som man nu kan bruge der.
Avatar billede lap Nybegynder
08. januar 2005 - 22:06 #4
Jeg forstår desværre ikke hvad du mener.

Hvis du putter alle gw-brugerne ind i GAL - så ses de i alle views - så hvad mener du?
Avatar billede strickie Nybegynder
10. januar 2005 - 09:26 #5
Jeg har brug for at GAL dukker op i en contact folder ligesom mine lokale kontakter gør, dvs. i en folder hvor man kan 'browse' alle kontakter og se dem som "Address cards", "Detailed Address Cards", "Phone list" etc.
Hvordan gør jeg det?
GAL'en dukker kun op hvis man oprettet en ny mail og trykker på "to..."
Avatar billede strickie Nybegynder
10. januar 2005 - 10:01 #6
Hvis man opretter en ny mail.
Vælger "To..."
"Show names from the Global Address List"
Men ikke kan finde sin kontakt og derfor vil oprette den.
Advanced
New
Så kan man ikke få lov til at oprette en ny kontakt i GAL, kan det lade sig gøre ved at ændre nogen permissions?
Avatar billede lap Nybegynder
11. januar 2005 - 20:42 #7
Det har jeg ikke rigtigt styr på, men nu forstår jeg i det mindste hvad du mener :-)

Det store problem er jo nok, at du ønsker central vedligeholdelse af adressebogen, så du skal kikke efter public folder med contracts. Det burde være muligt at køre ldap imod den, men jeg ved intet om det.

På nuværende tidspunkt har jeg ikke noget testmiljø, så jeg er desværre ikke i stand til at teste det.
Avatar billede lap Nybegynder
11. januar 2005 - 20:44 #8
forresten har jeg nu et vb-script der kan importere contacts (incl. mailenabling) - så du siger bare til.
Avatar billede strickie Nybegynder
08. august 2005 - 08:52 #9
lukker!
Avatar billede lap Nybegynder
08. august 2005 - 08:55 #10
kan du fortælle om du løste opgaven - og i så fald hvordan?
Avatar billede strickie Nybegynder
08. august 2005 - 09:39 #11
Opgaven blev ikke løst, vi valgte til sidst at accepterer at sådan var tingene bare.
Men tak for indsatsen.