Avatar billede nitteprins Nybegynder
07. januar 2005 - 10:25 Der er 5 kommentarer

GeForce 6800 GT, Hvad skal jeg gøre?

Hej alle

Først og fremmest: God Jul og godt nytår

Jeg har netop investeret i et Leadtek GeForce 6800 gt med 256 mb ram. Ifølge en række websites samt butikker på Frederiksberg (i København) skulle dette kort være mere end rigeligt til at trække spil som HL2 og andre lign. spil i den klasse, kørt med en del detaljer slået til. Dog oplever jeg en lang række performance problemer når jeg f.eks. spiller HL2! Det virker umiddelbart som om at det stadigvæk er på det grafiske område at problemerne opstår! Jeg har kørt HL2 uden at opleve performance problemer, dog med et dårligere grafikkort (HL" er selvfølgelig kørt i mindre detaljeringsgrad), men på samme maskine og der var ikke nogle problemer af nævneværdig grad.

Min maskine består af følgende dele:

L7S7A2 EliteGroup motherboard
Amd Athlon 2600+
1024 mb PC3200 ram (Mener det er Samsung Ram)
Maxtor 160 Gb, 8 mb cache, 7200 Rpm harddisk
SB Live 5.1 standard edition (OEM) lydkort
Leadtek A400 GT TDH, GeForce 6800 GT, 256 mb GDDR3 ram

Jeg har ind til videre gjort følgende:

- Jeg har hentet den nyeste driver til grafikkortet på Nvidias hjemmeside (kan det passe den hedder noget med v66.93??)
- Jeg har hentet directx 9.0c.
- Jeg har installeret en ny SIS-opdatering v.1.17 fra Cd'en der fulgte med kortet.
- Jeg har installeret en AMD miniport driver v. 5.33 fra Cd'en
- Jeg har kigget min BIOS igennem for at se om problemet skulle være at finde der, men det lader til det hele står som det skal (jeg har sat "primary display" til at køre AGP og ikke PCI).

Er der en af jer herinde som ved noget om det pågældenede grafikkort LEADTEK GeForce 6800 GT og hvordan man optimalt kan sætte kortet op? Er der evt. an af jer der kører med en lign. opsætning og kan fortælle mig om der er noget i eksempelvis Bios'en som skal aktiveres/deaktiveres/ændres? Er der noget jeg mangler at gøre for at opdatere min PC - måske er der andre områder/enheder som skal opdateres? Er der en eller flere dele af min maskine som er "flaskehalsen"/problemet og som bør udskiftes (evt. motherboard o. lign.)?

Alle forslag samt løsninger kan bruges! På forhånd tak for hjælpen!

P.S: Jeg har været inde i Bios'en og kigge. En af de funktioner man kan ændre på er "Winsize graphic". Man kan vælge imellem 32 mb, 64 mb, 128 mb og 256 mb. Jeg har sat den til 256 mb idet jeg har et 256 mb grafikkort! Er det forkert? Jeg aner ikke hvad der menes med "Winsize graphic", men mit bud er at det har noget at gøre med hvor meget ram du har på dit grafikkort???
P.P.S: Er der en af jer der kan forklare hvad antilashing er og beskrive, på almindelig dansk, hvilken effekt det har om du kører med 2X, 4X, 8X...?
Avatar billede peet49 Nybegynder
07. januar 2005 - 10:45 #1
Det er et meget ustabilt bundkort, du har der, det er måske der løsningen skal findes.
Avatar billede nitteprins Nybegynder
11. januar 2005 - 13:39 #2
Hvilket bundkort kan du anbefale?
Avatar billede nitteprins Nybegynder
11. januar 2005 - 13:40 #3
Jeg tror ASUS er godt, men er der noget specielt man skal kigge efter? Jeg vil gerne have et med et 4 USB porte (som minimum), hvis det kan lade sig gøre!
Avatar billede freehelp Praktikant
11. januar 2005 - 14:02 #4
http://www.eksperten.dk/spm/579521

Luk lige det andet du har om samme emne
Avatar billede freehelp Praktikant
11. januar 2005 - 14:04 #5
Og ja, bundkortet er også min vurdering af problemet