Avatar billede miboha Praktikant
09. januar 2005 - 14:57 Der er 7 kommentarer

Problemer med at komme på internettet gennem Trust trådløs router

Jeg har en Trust Speedshare router, som jeg ikke kan få til at køre internet.

Internettet direkte fra kabelmodem til computer virker, men så snart routeren kommer på, ryger internettet. Routeren er både til kabel og til trådløs, og windows kan sagtens finde den trådløse router, men routeren kan ikke finde internettet/kabelmodemet.

Jeg har resettet både modem og router, men intet virker.

Har I nogen forslag til, hvordan jeg får det til at virke?
Avatar billede leif Seniormester
09. januar 2005 - 16:04 #1
Hvilken Udbyder har du ?
Avatar billede miboha Praktikant
09. januar 2005 - 16:32 #2
Dansk Kabel TV
Avatar billede leif Seniormester
09. januar 2005 - 16:36 #3
Og du har prøvet:

//Taget fra Dansk Kabel TV
Hvis du ikke får forbindelse til internettet, kan det skyldes, at din pc har været på nettet indenfor de sidste 5 timer. Herved er din pc blevet låst til vores udstyr. Gør da følgende:

1. Sluk din pc, routeren og kabelmodemet.
2. Lad alle dele være slukket i min. 5 timer.
3. Sæt strøm til dit kabelmodem og vent til der kommer lys i de fire øverste lamper.
4. Sæt strøm til routern og vent til der kommer lys i WAN-lampen på forsiden.
5. Tænd din pc.
Avatar billede miboha Praktikant
09. januar 2005 - 23:01 #4
Nu har jeg prøvet dit forslag. Har haft taget strømmen i lidt over 5 timer og så tilslutte den igen, som beskrevet, mrn det virker stadig ikke.

Nogen andre forslag?
Avatar billede leif Seniormester
09. januar 2005 - 23:08 #5
Og du har sat Routeren til at hente DHCP adresse ?
Avatar billede miboha Praktikant
10. januar 2005 - 13:15 #6
Ja, det har jeg.
Avatar billede miboha Praktikant
10. januar 2005 - 20:20 #7
Har I andre forslag?