Avatar billede zed_one Praktikant
10. januar 2005 - 09:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Print fra dos (Kompas)

Vi har et økonomiprogram (kompas) på mit arbejde, hvor vi udfakturerer diverse kunder på. I dette, skal vi i udfaktureringsfasen, udprinte en faktura til en netværksprinter, som jeg har oprettet som LPT2 i windows og valgt selvsamme port i dos-programmet.

Dette har også virket i lang tid - men lige pludseligt idag virker det ikke (efter weekenden). Den siger simpelthen at der ikke er mere papir i printeren, hele tiden. Selvsamme fejl som den sagde da vores tidligere printer (som brændte sammen), var slukket. Denne printer er dog ingen af delene og vi kan printe fra windows samt andre maskiner af.

Om der er nogen der - ved en fejl - har kommet til at pille ved noget, er jeg uvidende om. Men tror det dog ikke.

Nogen idéer?
Avatar billede rude Nybegynder
10. januar 2005 - 09:41 #1
Hvad sker der hvis du "piper" tirekte til porten fra en dos prompt? - eks: dir > lpt2
Avatar billede zed_one Praktikant
10. januar 2005 - 09:44 #2
C:\WINDOWS\Skrivebord>dir > lpt2
Fejl ved oprettelse af fil

C:\WINDOWS\Skrivebord>dir > lpt1

C:\WINDOWS\Skrivebord>

lpt1 virker det vist ved - dog er dette en fysisk port, (med en anden - ikke virkende - printer, tilsluttet.
Avatar billede rude Nybegynder
10. januar 2005 - 09:54 #3
Har du prøvet at køre: net use  fra kommandoprompten og se om den har tabt porten
og hvis den ikke har: net use lpt2 /delete
og derefter: net use lpt2 //servernavn/printernavn
Avatar billede zed_one Praktikant
10. januar 2005 - 10:19 #4
C:\WINDOWS\Skrivebord>net use
Der er ingen elementer på listen.

det havde jeg ikke prøvet nej :)

men programmet brokker sig dog stadig? selvom den nu optræder ved en "net use"
Avatar billede zed_one Praktikant
10. januar 2005 - 10:21 #5
hov havde glemt at skrive "lpt2" i kommandoen :)

det virker nu! tak :) skal jeg evt tilføje denne min autoexec.bat så?

smid lige et svar så jeg kan give dig dine point :)
Avatar billede zed_one Praktikant
10. januar 2005 - 10:22 #6
Chefen siger mange tak og byder på kaffe hvis du nogensinde er i Nors, hehe :)
Avatar billede rude Nybegynder
10. januar 2005 - 10:30 #7
Tilføj den i autoexec.bat, efter login, eller bedre i login scriptet.
Avatar billede zed_one Praktikant
10. januar 2005 - 10:33 #8
ok tak :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. januar 2005 - 10:43 #9
Eller bruge parameteren /Persistent:YES

Så husker den "mappingen" næste gang der bootes...