Avatar billede jawser Nybegynder
10. januar 2005 - 12:12 Der er 6 kommentarer

installation af win 2000 stopper efter boot

Hej alle
Jeg har samlet en pc til min datter af nogle stumper som jeg har haft liggende.
Bundkortet er nyt:biostar M7NCG400 med lyd og grafik, 2 ramblokke256 mb samsung pc2100, og en ældre 20 gb harddisk.
Harddisken er partioneret og formateret via en windows 98 diskette fdisk. Bios har fundet ram og drev, så det ser nor-malt ud. Jeg vil gerne installere win2000 og kan også indlæse alle driverne (bootdelen svarendede til disketterne) når jeg kommer til selve installationen stopper processen og skærmen bliver sort og curseren blinker i venster hjørne. Jeg kan høre drevene kører men skærmen er sort. Når Bios arbejder blinker harddisk led, men det sker ikke under indlæs-ning af driverne. Jeg har prøvet at skifte til min egen hardisk hvor windows er installeret, den når lige at indlæse win-dows før der kommer blå skærm hvor jeg bliver bedt om at tjekke elller fjerne n yinsallerede harddiske. Jeg kan heller ikke længere med installationen her. Kan det være drivere til nogle af de onboard ting der mangler????
Avatar billede majsmarken Nybegynder
10. januar 2005 - 12:23 #1
Tanke: Partioner + formater (NTFS) via W2000 instalationen...

Film her: http://www.riversen.dk/flash/winxp_install/install.php
Avatar billede riversen Nybegynder
10. januar 2005 - 12:38 #2
majsmarken: klik på og se hvad den siger.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
10. januar 2005 - 12:49 #3
Sorry - det gik lidt hurtigt...
Jeg plejer at LINKE til http://www.riversen.dk/?side=instruktion.php og DEREFTER til [Titel: Installation af Windows XP]
Avatar billede jawser Nybegynder
10. januar 2005 - 13:44 #4
Hej Jeg ville gerne partionere og formatere via NFTS, men når jeg kommer indlæning af alle driverne stopper processen. Der hvor der står "velkommen til installationsprocessen 2000 Bla. Bla." når jeg aldrig at se
Avatar billede majsmarken Nybegynder
11. januar 2005 - 07:16 #5
Lyder måske lidt skørt - ta' den ene RAM blok ud (så du kun har 1x256)...

Har du noget extra isenkram i spanden (=PC'en)? Iform af lydkort/TV-kort, ... så ta' det u foreløbig...
Avatar billede jawser Nybegynder
11. januar 2005 - 20:07 #6
Har løst problemet. Fejl i bundkortet. Jeg kunne installere 98 uden problemer. Gik til levereandøren og fik bundkortet byttet til et nyt magen til, hvilket løste alle problemer. Nu vil jeg sove resten af ugen.