10. januar 2005 - 20:58Der er
7 kommentarer og 1 løsning
Exchange i udlandet
En af mine kollegaer er i spanien i øjeblikket og kan ikke sende mails i outlook.
Han har sin egen bærbar med som er sat op korrekt. Da han kan modtage mails troede jeg at det var et problem med smtp serveren, men jeg har prøvet at godkende hans (wan på hotellet) ip. Han kan ikke engang logge ind på hans internet konto (www.domæne.dk/exchange) hvad kan være årsagen til dette.
Jeg tror til dels det stadig kan være smtp serveren.
Mød en af Nordens fremmeste eksperter i adfærdsdesign – Morten Münster, der bl.a. har skrevet ” Jytte fra marketing er desværre gået for i dag” – på Computerworld Cloud & AI Festival.
Det lyder som om der mangler et flueben et sted i Outlook. Starter Outlook og tryk på "funktioner" og derefter på punktet "Konti". Der skal du vælge fanebladet "Post". Så skal han markere din konto og så trykke på knappen "egenskaber" ude til højre. Vælg fanebladet "servere" og derefter skal der flueben i den nederste linje der hedder "Min server kræver godkendelse". Så tryk på "ok", derefter på "luk" og luk så Outlook ned.
Jeg er dog slet ikke sikker på det er løsningen på problemet men det er et forsøg værd.
Det kan være hotellet der blokkere port 25 i deres firewall, for at undgå at spam bliver udsendt fra dem. Det er en ret naturlig ting at gøre for et offentligt net som et hotel net
@kalp det er gjort ellers kan han heller sende mail i DK. @bufferzone han har prøvet det før fra hoteller, internetcafeer og i private hjem hvor det burde virke og jeg forstår slet ikke hvorfor den ikke virker igennem online exchange. @a1 det er relay på smtp serveren. det er ikke en holdbar løsning at bruge ewb2mail da han snart skal flytte derned og arbejde derfra.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.