Avatar billede ulriklolk Nybegynder
15. januar 2005 - 12:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Nedlæg gl. DC, vil ikke connecte ny DC.

Jeg har skiftet server (Begge win2003). De kører begge to ligenu med AD. Den nye har overtaget DNS-role + DHCP role og det ser ud til at fungere fint. Men Global policy ligger stadigvæk på den gl. Jeg kan ikke connecte fra den gl til den nye, så jeg kan ændre operationel master, og overføre det den vej.
Jeg har ikke behov få at overføre, da min eneste problem ligenu er hvis jeg lukker den gl. ned, så har domainet ikke adgang til group policy, så findes der en anden vej er det også fint.
Avatar billede serverservice Praktikant
15. januar 2005 - 13:02 #1
Øhm hvis du vil køre alle serverroller på den nye så den kan overtage domænet , skal de være i samme domæne som replication partners.
det ville have været nemmest hvis det var gjort under dcpromo - at tilmelde den nye i det eksiterende domæne. hvorefter du så kunne overføre FSMO rollerne.
hvis den nye er udenfor domænet hvordan er den installeret i forhold til den gamle ?
Avatar billede ulriklolk Nybegynder
15. januar 2005 - 13:07 #2
Den nye er i domænet. De reagerer begge på domainet, men den gl. kan se den nye, Den nye kan ikke se den gamle. Den gl. for ikke lov til at connecte den nye, så man kan flytte operationel master. På begge står den gl. som opertionel master. Det er det der er lidt underligt. De har replikeret fint, og alle user / computer er overført. Det eneste problem er Group P.
Avatar billede ulriklolk Nybegynder
15. januar 2005 - 13:11 #3
How der kom jeg lidt videre. Jeg fint kontaktet g forsøgte at flytte Op master, jeg får fejlmelding: The requested FSMO operation failed. The current FSMO holder could not be contacted
Avatar billede serverservice Praktikant
15. januar 2005 - 13:17 #4
Du skal se i din DNS og sørge for at begge har deres srv records.
Det er sandsynligt at du har overtaget dns rollen på et for tidligt tidspunkt - altså inden serverrollerne var overført.
Mit forslag ville være at konfigurere den gamle som primær dns , den nye som sekundær- derefter overføre fsmo roller og så overtage dns rollen til sidst...
Avatar billede ulriklolk Nybegynder
15. januar 2005 - 14:02 #5
Den gl. DC'er er m.. langsom, så jeg tænke lad os prøve noget mere drastisk. Ændre alle gp-henvisninger i DNS fra gl. til ny. Det medførte at infrastructure + PDC kunne flyttes via AD. RID master fik en seize command. Det lader til at virke.
Så jeg tror den kører nu.
Avatar billede serverservice Praktikant
29. januar 2005 - 11:33 #6
OK . skal spm. lukkes ?
Avatar billede ulriklolk Nybegynder
30. januar 2005 - 18:25 #7
ja, send blot svar
Avatar billede serverservice Praktikant
30. januar 2005 - 19:46 #8
værsgo