Avatar billede clauspou Novice
16. januar 2005 - 22:42 Der er 6 kommentarer

Ingen adgang på konto

I forbindelse med oprettelse af et trådløst netværk, på en ny bærbar, får jeg et underligt problem. Jeg har ingen problemer med at komme på netværket, herunder internet, når jeg er logget på som Administrator, mens jeg ikke kan komme på, når jeg er logget på med en "almindelig" brugerkonto. Jeg kan se, at når jeg er logget på med brugerkontoen, står der "begrænset eller ingen netværksforbindelse" på trådløs netværksforbindelse, mens der står "tilsluttet", når jeg er logget på som Administrator.
What to do?
Avatar billede kenp Novice
16. januar 2005 - 23:00 #1
det er dine bruger rettigehder som begrænser din muligheder, dem må du så juster på så du får lov til at bruge den trådløse forbindelse.
Avatar billede clauspou Novice
16. januar 2005 - 23:14 #2
Det er jeg ikke sikker på, at jeg helt forstår. Brugeren er "Computeradministrator", og den kan jeg ikke rette til "Begrænset". Hvor administrerer jeg brugerrettigheder?
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
17. januar 2005 - 13:48 #3
denne computer, højreklik, administrer, lokale brugere og grupper eller via kontrolpanelet, brugere og adgangskoder. her kan du ændre dine brugerindstillinger.
Avatar billede kenp Novice
17. januar 2005 - 14:14 #4
hummm hvis den er computer administrator i forvejen så burde det ikke være nødvendigt at rette i det.
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
17. januar 2005 - 14:19 #5
det er jo netop når han ikke er administrator han ikke kan. rettighederne til den alm. bruger er ikke sat op til at kunne gå på nettet.
Avatar billede clauspou Novice
18. januar 2005 - 08:42 #6
Jeg har endnu ikke løst udfordringen, men jeg har dog fundet en løsning. Jeg har nu oprettet en anden bruger (PC-en er helt ny og ikke færdig konfigureret) og nu er der ingen problemer.