Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
18. januar 2005 - 19:29 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Tabelbaggrundsfarve script og firefox

Jeg bruger dette javascript på en side:

<script language="JavaScript">
  function co(element,mode) {
    if (mode=="in") {
      cursortype = 'hand'
      colorval = '#ffcc66'
    } else if (mode=="out") {
      cursortype = ''
      colorval = '#ffffff'
    }
  element.style.background=colorval;
  element.style.cursor=cursortype;
}
</script>

Det kalder jeg på mine celler i tabeller på denne måde:

<td onmouseover="co(this,'in');" onmouseout="co(this,'out');" onclick="window.location.href('side.htm')">

Dette virker ikke i firefox, og givetvis også andre browsere (- IE).

Nogen der kan hjælpe med en løsning på dette problem?
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
18. januar 2005 - 19:32 #1
Altså baggrunden skifter fint farve men linket virker ikke og den viser ikke cursortype hand
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. januar 2005 - 19:35 #2
<td onmouseover="co(this,'in');" onmouseout="co(this,'out');" onclick="window.location.href='side.htm';">
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. januar 2005 - 19:38 #3
cursortype = 'pointer';
Avatar billede olebole Juniormester
18. januar 2005 - 19:39 #4
<ole>

... og 'cursor:hand' er en pre-IE6.0 property. IE6+ og alle andre tager 'cursor:pointer'

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
18. januar 2005 - 19:40 #5
*LooL* ... og de gamle, hvide elefanter hævede deres snabel i velklingende enighed  ;o)
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
18. januar 2005 - 19:40 #6
Så virker det bare :) EJ, smider du et svar?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. januar 2005 - 19:44 #7
Nej tak, jeg samler ikke på point. Men du er velkommen til at drysse elefantfoder andetsteds. Eller evt. spise det selv.
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
18. januar 2005 - 19:45 #8
Uhm, haps haps.
Avatar billede roenving Novice
30. januar 2005 - 16:24 #9
-- forøvrigt er det noget vrøvl at ændre cursor onmouseover, da det alligevel er det eneste tidspunkt en cursor, defineret på elementet, vil virke, så det kan alt i alt koges sammen til:

<td onmouseover="this.style.backgroundColor='#fc6';" onmouseout="this.style.backgroundColor='#fff';" onclick="window.location.href='side.htm';" style="cursor:pointer;background-color:white;">