Avatar billede dawin_dk Nybegynder
18. januar 2005 - 20:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

computer tryser / crasher

Jeg har et problem. Når jeg afspiller video / dvd så crasher / fryser min computer. Den går bare i stå og lyden går i et loop indtil jeg rebooter.

Det skyldes ikke bestemte codecs eller en player da den gør det i ALLE players og alle typer af videoer. Det er heller ikke på noget bestemt tidspunkt i filmen. Nogle gange kan jeg se den hele uden problemer andre gange er det efter 1 minuts spilletid.

- nogen der aner hvad problemet er ??

/david
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
18. januar 2005 - 20:09 #1
har iøvrigt også oplevet det ved webcam og ved brug af tv-tuner.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
18. januar 2005 - 20:37 #2
"Hvad gør et sylte når den fryser - den tar syltetøj på"
"Hvad gør en putter når den fryser - den har det for varmt"

Hvis du bare la' Windows stå så sker der altså ikke noget forkert ?

Bare for at dele problemet på midten:
Mistanke til et varmeproblem - ta' låget af putter så den får lidt luft og se hvad der sker...
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
18. januar 2005 - 23:39 #3
min computer kører uden det.. desuden er der ingen varmeproblemer og problemerne opstår udelukkende ved afspilning af video (herunder webcam) og ikke når jeg f.eks. spiller langt mere krævende spil.

og selv om jeg kører CPUen på 100% er der intet... er KUN når der afspilles video, hvor min CPU iøvrigt kører på ca 20-30% ...
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
18. januar 2005 - 23:40 #4
men der er næsten lige kommet ny driver, så har hentet nyeste, uninstalled alt gammelt og resat alt og ændret lidt i BIOS .. så nu må jeg se om det sker igen.
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
19. januar 2005 - 13:18 #5
kunne også lyde som for lidt ram, det tager meget at køre video. Det er langsomt hvis den skal svappe på harddisken, da denne kører med max 10% hastighed af ram.
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
19. januar 2005 - 17:46 #6
mængden af ram er ikke et problem. filmen kører også fint uden at hakke den fryser bare computeren. men har endnu ikke oplevet problemet  med den nye driver, men skal nok sige til om det forekommer igen :)
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
20. januar 2005 - 10:40 #7
forhåbentligt virker det med den nye driver, good luck. hvis det virker stabilt i længee tid end tidligere, kan du lukke spørgsmålet. du havde så selv løsningen.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. januar 2005 - 07:28 #8
Noget 'nyt' herfra ?
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
26. januar 2005 - 22:28 #9
tidligere var der ikke noget fast mål for hvornår den gik ned.. nogle gange gjorde den det 2-3 gange i løbet af en DVD mens den andre kørte fint.

Men nu er der gået et godt stykke tid og jeg har ikke oplevet at den fryser. Mine ændringer i bios og med driveren har tilsyndeladende virket, så lukker :)