Avatar billede thesqunk Nybegynder
19. januar 2005 - 17:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fejl i autoexec.nt

Hej Eksperter!

Jeg sidder her med et par ordbogsprogrammer som jeg meget gerne skulle bruge, da jeg har skriftlige afleveringer for til denne uge. Men hver gang jeg forsøger at åbne et af dem får jeg fejlmeddelelsen her:

[16-bit Windows-undersystemet]
C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. Systemfilen er ikke egnet til at kære MS-DOS og Microsoft Windows programmer. Vælg "Luk" for at afslutte programmet.

Jeg har så mulighed for at lukke eller ignorere, men det hjælper ligelidt.

Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. januar 2005 - 17:10 #1
Avatar billede bredker Nybegynder
19. januar 2005 - 17:12 #2
kopier
c:\windows\repair\autoexec.nt
til
c:\windows\system32
bare kopier den og sæt den ind i system32 mappen , så køre det
Avatar billede brixz Nybegynder
19. januar 2005 - 17:13 #3
prøv om du kan højreklikke på programmet og trykke på "egenskaber" dernæst vælge tappen
"kompatibilitet" og så markere "kør dette program i kompatib...."
og vælg windows 95

ved ikke om det virker, men du kan jo altid forøge :)
Avatar billede thesqunk Nybegynder
19. januar 2005 - 17:26 #4
Sweet! :D
Avatar billede thesqunk Nybegynder
19. januar 2005 - 17:27 #5
brixz > den option havde jeg prøvet :)
artfreak og bredker, smid er svar...
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. januar 2005 - 17:34 #6
Undskyld jeg blot smed et link, men tlfén ringede..
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. januar 2005 - 17:35 #7
ps: husk de andre filer også..O)
Avatar billede thesqunk Nybegynder
19. januar 2005 - 17:39 #8
Alle filer lå ikke i mappen, men de to af dem gjorde. Command manglede, men det kører fint, whatever =)
Avatar billede thesqunk Nybegynder
19. januar 2005 - 17:45 #9
No problem :)
Du fik dem, du var trods alt hurtigst, og problemet var løst da BREDKER kom til.

Nikolaj