Avatar billede sif4ever Nybegynder
20. januar 2005 - 15:51 Der er 15 kommentarer

Stor MySQL database

Hej

Jeg har en database på over 100 MB mysql, hvordan laver jeg backup af sådan en stor server? Jeg har prøvet via PHPmyadmin, men det går der kage i, da man ikke kan hente så stor en fil ned via browseren eller, hvad det nu er der står galt?

Men hvad kan jeg ellers gøre?

mvh
Jesper
Avatar billede arne_v Ekspert
20. januar 2005 - 15:55 #1
Med 100 MB var telnet adgang til mysql command line utility + FTP adgang en god ting ...
Avatar billede sif4ever Nybegynder
20. januar 2005 - 16:14 #2
Sort snak, kan du forklare lidt mere?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. januar 2005 - 19:26 #3
Kører den MySQL på din egen server eller har du telnet (eller ssh) adgang til
serveren ?
Avatar billede silke4ever Nybegynder
21. januar 2005 - 00:31 #4
Jeg tror ikke jeg har adgang til telnet eller ssh, og den kører ikke på min server, men jeg kan få adgang til phpMyAdmin, men der kan jeg ikke hente databasen ned.
Avatar billede bootlab Nybegynder
21. januar 2005 - 10:02 #5
Kan du ikke eksportere en tabel ad gangen?
Avatar billede silke4ever Nybegynder
21. januar 2005 - 19:07 #6
Den ene tabel fylder alene 60 MB så nej...
Avatar billede bootlab Nybegynder
21. januar 2005 - 23:04 #7
Hvis du sætter kryds i "Send (download)" nederst på eksport siden..
så sender den det som en fil, og så er det ikke et problem selv med
100 mb.
Avatar billede silke4ever Nybegynder
21. januar 2005 - 23:39 #8
Serveren laver timeout...
Avatar billede sif4ever Nybegynder
12. februar 2005 - 21:18 #9
Ingen der har nogle forslag til hvordan man kan gøre det?
Avatar billede arne_v Ekspert
13. februar 2005 - 00:19 #10
Den er ikke nem.

Jeg synes at du skulle skrive til web hotellet og klage din nød.

Enten må de give dig ssh/ftp adgang eller så må de sætte limits så
du kan gøre det via PHPMyAdmin.
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
13. februar 2005 - 00:25 #11
er din server "localhost" eller "db.domæne.dk" eller lign. ?

Hvis det er det sidste, kan du bruge et klientprogram, eller kommandoline.
Avatar billede leif Seniormester
13. februar 2005 - 00:27 #12
Afhængig af hvilket Webhotel du har kan du være heldig at de vil lave et dump af databasen og ligge den så den kan hente den !
Avatar billede silke4ever Nybegynder
13. februar 2005 - 00:29 #13
Det er localhost - desværre ...

Kan man lave et script der klarer det?

De svarer ikke på mine mails, og da jeg gerne vil skifte webhotel udbyder, så skal jeg have DB'en ned
Avatar billede leif Seniormester
13. februar 2005 - 00:32 #14
Hvad hvis du bare beder den om at poste det på skærmen så den ikke sender ?
Avatar billede silke4ever Nybegynder
13. februar 2005 - 00:46 #15
Underligt nok står to tabeller til at være "i brug" netop nu - hvad kan det skyldes?

Det gør bl.a. at jeg i hvert fald ikke kan gøre det...

mvh
Jesper