Avatar billede bosco Nybegynder
20. januar 2005 - 16:18 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Total sletning af harddisk

Jeg har 4 diske jeg skal ha skudt helt i knæ, de sakl formateres, men ikke bare så man med et lille fikst recovery tool kan fiske alt ud af dem igen. hvad er tricket?

-Max
Avatar billede overloaded Mester
20. januar 2005 - 16:23 #1
Avatar billede herberthumlebi Nybegynder
20. januar 2005 - 16:23 #2
Der er flere, men DOS-programmet KILLDISK, er godt. Det findes i en gratis trail-version over alt på nettet. Søg i Google.

Programmet overskriver harddisken (eller kun et drev, hvis man ønsker det) med nuller og et-taller.
Avatar billede fromsej Praktikant
20. januar 2005 - 16:23 #3
Autoclave fra Ultimatebootcd, se vejledningen her:
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=8463
Avatar billede herberthumlebi Nybegynder
20. januar 2005 - 16:24 #4
Nå ja, det skulle være et svar :-)
Avatar billede overloaded Mester
20. januar 2005 - 16:25 #5
Eraser, Autoclave, Secure Harddisk Eraser eller KillDisk.
Avatar billede the_email Nybegynder
20. januar 2005 - 16:46 #6
www.killdisk.com
Men vær forberedt på at det tager en krig.
Jeg sidder tilfældigvis og formattere en 160 GB ATA-disk med det og det kommer vidst til at tage ca 8 timer ialt ZZzzZZ...

/TheEmail
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
20. januar 2005 - 16:50 #7
Der er også BC Wipe, som jeg bruger på arbejdet. En knaldgodt program, som jo altså koster ca 40$. Men så er alt også garanteret væk. Se http://www.jetico.com/index.htm#/bcwipe.htm
Avatar billede off-line Nybegynder
20. januar 2005 - 17:05 #8
Den bedste jeg kender, er Acronis Drive cleanser. Den har flere former for
avanceret sletning, hvor der ikke blot overskrives X antal gange med 1 eller 0,
men med forskellige overskrivninger. Og den kan køre fra en disk. Men den er ikke
freeware. Men den er altid god at have, når der er en partition man vil have slettet
effektivt. jeg har prøvet med mit C drev på 10 GB Det tog 14 min. med Bruce Sneier metoden = 7X speciel overskrivning, Så 4 HD, det tager lang tid. men modsat Killdisk
som freeware, går det automatisk. Killdisk kører kun een gang, og det er ikke særlig
effektivt. Men du kan selvfølgelig gentage processen 7 gange. (I din sommerferie?)
Avatar billede off-line Nybegynder
20. januar 2005 - 17:17 #9
Acronis Drive Cleanser 6.0 koster 50$, så den er ikke så dyr. Den kan downloades
som free trial, men jeg ved ikke om der er begrænsninger på den. Der er der jo
ofte på free trails.
Avatar billede screem_brille Novice
20. januar 2005 - 18:49 #10
IBAS har også et stykke værktøj (som er gratis så vidt jeg husker), kan hentes fra deres hjemmeside.