Avatar billede dreamless Nybegynder
22. januar 2005 - 19:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bootup problem: Muligvis Defekt Hardware

Efter at have installeret en ny windows xp på min stationære computer (AMD XP 1700+, 512MB DDR RAM, Geforce 3 TI 500 osv.) har jeg problemer med følgene fejl.

Blue screens:
"Page_Fault_In_Nonpaged_Area
0x00000050 (0xFFFFBFFC 0x00000000 0x00000000 0x00000000"
Hvad jeg har kunne finde om problemet:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;315335

"Stop: C000021A
System Processen Windows Logon Process afsluttede uventet med status 0xC0000005 (0x00000000 0x00000000)"
Hvad jeg har kunne finde om problemet:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=316503 (Har ikke goback installeret)

Opstart:
Services.exe og Lsass.exe med følgende fejl: "det lykkedes ikke at intialisere programmet korrekt (0xC0150003)"

Services.exe beskrivelse:
http://www.neuber.com/taskmanager/process/services.exe.html

Lsass.exe beskrivelse: http://www.neuber.com/taskmanager/process/lsass.exe.html

Hvad har jeg så forsøgt på?
Installeret de nyeste nvidia drivers, kørt en ramtest i et par timer uden fejl og opdateret alt. Har i nogen ide til hvad disse fejl kunne skyldes det skal siges at jeg endnu ikke har forsøgt at tage en ram klods ud endnu, da ramtesten var positiv.

Det skal siges at efter et par genstarter kan jeg godt få maskinen op at køre men installationer af større programmer som feks. World  Of Warcraft fejler muligvis grundet dårlig ram.

Skal siges at jeg også har antivirus programmel installeret.
Nogen der kan præsisere hvad mit problem skyldes?

- Kristian
Avatar billede dreamless Nybegynder
23. januar 2005 - 02:28 #1
Stadig ingen der kan løse det?

- Kristian
Avatar billede haverslev Novice
23. januar 2005 - 13:45 #2
Rep. af ødelagte og fejlbehæftede systemfiler samt en erstatning eller rep. af dem:
Klik på START, Klik på KØR  skriv sfc /scannow og tryk OK.(husk mellemrum efter sfc)Du skal have din XP-skive i Drevet.

Eller:

Repair af Windows XP:
Hvis du har din XP cd og din Cd-Key klar, kan du lave en repair. Du mister ikke noget ved det.

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;
2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)
3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se, at den laver en helt ny installation, men den beholder alle dine nuværende indstillinger, dokumenter, programmer og skrivebordet udseende er også intakt, men nu skulle du gerne være sluppet af med dine fejl og mangler.
Dog skal der gøres opmærksom på at alle updates skal lægges ind igen. Desuden skal nye opdaterede drivere, som man selv har lagt ind, installeres igen.
Avatar billede dreamless Nybegynder
27. januar 2005 - 16:54 #3
Jeg har prøvet det øverste forslag dog uden held.
Hvis jeg bruger repair funktionen i install mode vil jeg som du siger ende med en ren installation af windows xp men problemet er at jeg lige præsis har lavet en reinstallation af windows xp. Problemet forkommer stadig, jeg har læst mig til på følgende adresse at det muligvis skyldes en af de nye opdateringer : http://www.experts-exchange.com/Operating_Systems/WinXP/Q_20790028.html

- Kristian
Avatar billede dreamless Nybegynder
27. januar 2005 - 16:59 #4
Desuden kan jeg supplere listen med fejl:
PFN_LIST_CORRUPT
STOP: 0x0000004E (0X00000099 0X00009900 0x00000001 0x00000000)
Hvad jeg kunne finde om problemet:
http://support.microsoft.com/?kbid=291806&sd=RMVP
Avatar billede haverslev Novice
27. januar 2005 - 18:40 #5
Det tyder på en dårlig ramblok, har du mulighed for at bytte om på dem eller tage en blok ud og starte op på en - husk XP vil helst have 128Mb ram som minimum.
Avatar billede dreamless Nybegynder
15. februar 2005 - 21:14 #6
Det var desværre ikke en dårlig ramblok men et defekt bundkort.
Jeg siger mange tak for hjælpen selvom om det ikke gjorde jeg fik løst mit problem.

- Kristian
Avatar billede haverslev Novice
15. februar 2005 - 21:26 #7
Du skal være opmærksom på at en Defekt ramblok, der evt. er overgang i - Kan brænde bundkortet af.