Avatar billede tkmbh Nybegynder
24. januar 2005 - 18:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

GFX 9800 fryser i div. spil

Hej hej

Jeg har næsten lige købt et brugt 9800XXL (svarer til et 9800Pro).

Før havde jeg et TI4200 som jeg har spillet både HL2, Doom3 og NFSU2 med uden problemer.

Jeg fjernede alle de gamle drivere og satte det "nye" 9800 i og installerede drivere til dette.

Mine spil kørte dog ikke optimalt og jeg valgte derfor at formatere og installere windåse igen.
Jeg kunne heller ikke fuldføre en 3dmark2001 test uden at den gik ned til sidst i testen.

Så prøvede jeg først med de nyeste drivere fra Ati men den frøs stadig i HL2.

Så prøvede jeg med de nyeste Omega drivere men fryser stadig i HL2.

Så prøvede jeg med forskellige settins i HL2.
Nu er jeg så kommet frem til at jo højere settings i HL2 jo hurtigere fryser den.

Hvis jeg sætter den på high i alle detail fryser den med det samme. Den fryser helt ude i menuen.

Hvis jeg sætter den på det anbefalede som er medium kan jeg spille i 5-10 min før den fryser.

Den fryser også i NFSU2 med maks detail.

Mit gyldne spørgsmål er så:

Skal den fryse hvis jeg sætter det for højt og skal jeg ikke kunne spille HL2 bare i medium detail uden AA?

Mit system:
P4 2.4
ECS 648FX-A
2x512MB PC3200
Audigy2
Seagate 160GB
Maxtor 80GB
PSU 350W (15A på 12V)

Den fryser også med siden af kabinettet taget af.
Jeg har prøvet at tage den ene harddisk ud før at minimere belastningen på PSU'en.

Skal jeg få pengene igen fra ham jeg har købt det af eller hvad?
Avatar billede draco999 Nybegynder
24. januar 2005 - 19:03 #1
Jeg gætter på dit grafikort bliver ALT for varmt. er der blæser på?
hvis ja Virker den ordentligt??
hvis det er brugt har ham du har haft købt det af måske haft overclocket det for meget??

Det lyder Virkeligt som om det bliver alt alt for varmt
Avatar billede draco999 Nybegynder
24. januar 2005 - 19:04 #2
og til det gylne spørgsmål Nej det burde ikke fryse hvis du sate dine settings for højt bare lagge ekstremt meget eller noget i den stil..
Avatar billede tkmbh Nybegynder
24. januar 2005 - 19:16 #3
Ja blæseren kører bare derudaf.

Det mærkelige er at det fryser i menuen i HL2 hvis jeg sætter settings op. Altså før jeg overhovedet kommer ind i selve spillet.

Ham jeg har købt det af har slet ikke brugt det, skrev han, og det ser heller ikke brugt ud.

Det er et Medion kort og havde siddet i hans computer som han så havde taget ud.