Avatar billede svend_larsen Nybegynder
25. januar 2005 - 16:02 Der er 17 kommentarer

Fejl på harddisk

Jeg har en 120 Gb harddisk som jeg ikke kan få til at fungere..
Den gik ned for ca. 1 år siden, og har bare ligget i en skuffe siden.

Det er en 120gb Maxtor DiamondMax plus 9 ATA133.

Under enhedshåndtering kan jeg se at computeren har registreret den, men når jeg går ind i ”denne computer” er den der ikke. Jeg har også haft min Win Xp cd i, for at komme hen til det sted hvor man kan partitionere sine diske, her kan jeg også se at disken er registreret, men der står at disken ikke kunne læses, og jeg kan ikke markere den...

Findes der et program der måske kan reparere min harddisk eller er den færdig?
Avatar billede daddio Nybegynder
25. januar 2005 - 16:05 #1
spinrite 6.0
www.grc.com
Avatar billede backside Nybegynder
25. januar 2005 - 16:09 #2
Hvad siger FDISK til den?
Avatar billede backside Nybegynder
25. januar 2005 - 16:17 #3
http://www.freebyte.com/filediskutils/#diskmanagement

Der skal prøves meget før er disk dømmes til døden.  ;)
Avatar billede halifax Nybegynder
25. januar 2005 - 17:21 #4
Foreslår et kik på "Dard Drive Mechanc"
http://www.highergroundsoftware.com/

med en afvejning af udgift til software contra en ny disk.

Skal ingen data reddes er KillDisk måske en mulighed. Sletter alt på (nulstiller) disken
www.killdisk.com
Avatar billede svend_larsen Nybegynder
25. januar 2005 - 19:21 #5
Jeg er lige glad med dataen... Hvordan får jeg min computer til at køre dos, jeg har ikke noget flobby drev, så kan ikke bruge boot disketter... Jeg kører Win Xp sp2
Avatar billede backside Nybegynder
25. januar 2005 - 19:51 #6
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. januar 2005 - 01:09 #7
Højre klik på denne computer, og vælg Administrer.

Klik på diskhåndtering.

Er disken tilstede der ? ? ?

Hvis den er, så i nederste højre rude, skulle der være et tomt felt til højre for disken. Højreklik i dette felt, og skriv hvad der står.
Avatar billede svend_larsen Nybegynder
26. januar 2005 - 16:48 #8
Disken er ikke tilstede...
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. januar 2005 - 17:44 #9
Prøv at skifte datakablet, og hvis det ikke virker, så gør som halifax skriver om killdisk, og se om den så kan ses i DiskHåndtering.
Avatar billede svend_larsen Nybegynder
26. januar 2005 - 18:43 #10
Jeg kan jo stadig se disken under enhedshåndtering, så det er vel ikke noget mad kablet?
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. januar 2005 - 19:04 #11
Du kan først være helt sikker når du kan se den i DiskHåndtering
Avatar billede backside Nybegynder
26. januar 2005 - 19:28 #12
Fik du maskinen til at køre dos med boot cd´en?
Avatar billede svend_larsen Nybegynder
26. januar 2005 - 21:55 #13
Ja, jeg kom ind i dos, og fik også fat i spinrite 6.0. Jeg prøvede at køre levle 4, som skulle kunne reparere disken, men lige før processen startede kom den op med en meddelelse der sagde, at programmet havde konfrontationer med bios’en og at jeg skulle læse om dette på www.grc.com. Så lukkede programmet sig selv ned. Jeg ledte på www.grc.com, men fandt ikke noget...

Jeg regnede med at det var bios'en på bundkortet den havde problemer med, så prøvede at sætte disken i min fars computer og kørte det hele en gang til, men den sagde blot det samme igen...
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. januar 2005 - 17:58 #14
Har du prøvet killdisk, som halifax skrev om ? ? ?
Avatar billede svend_larsen Nybegynder
27. januar 2005 - 23:10 #15
Nej, ikke endnu, får først tid til det søndag...
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. februar 2005 - 14:33 #16
Er du kommet videre ? ? ?
Avatar billede backside Nybegynder
26. februar 2005 - 23:29 #17
Er det lukketid?