Avatar billede klaaes Nybegynder
28. januar 2005 - 17:36 Der er 8 kommentarer

SEO tjek

Hej,

Er der nogen der kan se om der er noget helt galt, SEO-relateret, på denne side: www.meka.dk ?

Det drejer sig specielt om søgeordet 'møbler'.

Sidens placering på google er meget dårlig.

Klaaes
Avatar billede miko67 Nybegynder
28. januar 2005 - 18:16 #1
Du burde nok lige informere folk om de tidligere - meget lange - tråde du allered har kørt om nogenlunde samme emne... mere så folk ikke starter forfra og kommer med de samme 10 gode råd som du har rundet flere gange tidligere.

Min pointe er, at det - som sædvanlig - giver en chance for meget bedre rådgivning, desto mere energi du har lagt i spørgsmålet.

Dine andre tråde:
http://www.eksperten.dk/spm/583332
http://www.eksperten.dk/spm/575222

Anbefalede fora:
http://forums.digitalpoint.com/
http://forums.searchenginewatch.com/
http://www.highrankings.com/forum

Hvis der er nogen der ved hvor man for alvor kan diskutere placering på Jubii Danmark, så sig endelig til.
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. januar 2005 - 18:17 #2
Jeg kan godt forstå at den ikke har den bedste placering og generelt kommer du nok til at indgå nogle kompromisser mht design elller kodning. Her er nogle generelle ting.

Der er meget fancy kode på din side. Søgemaskinen læser ikke koden kun indholdet. Meget kode i forhold til indholdet giver indholdet ringe vægt og da det er indholdet søgemaskinen bruger til at placere siden, vil sider med meget kode i forhold til indhold, relativt blive placeret lavere end sider med lidt kode og meget indhold. En løsning kunne være at placere det meste af koden på externe sheets, ellere bruger en mere lowtech apporch

Du har mange søgeord i din meta, måske også ord som faktisk ikke står på siden, dette er rigtig skidt. Generelt skal du koncentrere dig om få ord pr. side. Gerne kun et ord og max 3. Hvis dit hovedord er 'Møbler' hvorfor så ikke kun have det på forsiden.

Mht google er links meget vigtige, nærmere bestemt externe links. Jo flere f dem du kan skaffe jo bedre

Dette var bare lidt af det, der er meget mere vi kan tage fat på senere
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. januar 2005 - 18:18 #3
Avatar billede miko67 Nybegynder
28. januar 2005 - 18:24 #4
Og så et par (små) hurtige fra hoften:

1) Din titel er kort nok, men måske den bare burde være "Møbler", og så fokuser på et til to andre nøgleord (eller mere sammensatte ord) på undersiderne.
2) Dine alt atributter kan sansynligvis med fordel indeholde ordet møbler - du har mange tomme alt="".
3) Jeg fandt ud af at du er i fuld gang med at skaffe links... prøv at sætte som mål at få væsentlig flere, det er ikke så svært som det lyder hvis man giver det lidt tid.
4) Der er ikke nogen h1 tag - det bør også være "møbler".
5) Der skal tjekkes grundigt for valid kode... har du formentlig gjort :)
6) Jeg tror (som ved pkt 1.) at du med fordel kan få rigtig meget trafik på alle andre møbel-ord direkte til dine undersider, end ved bare at fokusere på hovedsiden.

Jeg synes generelt at bufferzone har været fraværende i dine spm... måske han arbejder på BIVA's sider ;)
Avatar billede miko67 Nybegynder
28. januar 2005 - 18:24 #5
ups der var han jo :)

når man taler om solen
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
28. januar 2005 - 19:02 #6
Her kan du se, hvordan en søgemaskine ser din side: http://www.delorie.com/web/lynxview.cgi?url=http%3A%2F%2Fwww.mekabutik.dk%2F

Siden skal handle om netop møbler, hvis du vil findes på det ord.
Ordet "møbler" indgår kun 2 gange på din side i body-delen. 1 gang i titlen og 1 gang i description. Du har andre ord, som søgemaskinerne tror du vægter højere (Meka) indhård f.eks. 5 gange i body.

Dine interne links er helt i skoven. Hvis søgemaskinerne skal "forstå", at siden handler om møbler skal dine interne links linke til din forside med ordet "møbler" i ankerteksten.

- Med hensyn til koden....hvis man ikke kan sige noget godt..o.s.v.:-D Jeg vil give  Bufferzone ret..Koden skal efter min mening laves helt om.
Avatar billede miko67 Nybegynder
28. januar 2005 - 19:10 #7
[quote]- Med hensyn til koden....hvis man ikke kan sige noget godt..o.s.v.:-D Jeg vil give  Bufferzone ret..Koden skal efter min mening laves helt om.[/quote]
- Jeg er fuldstændig enig.

Interne links helt i skoven... denne (af roscoe27 fremførte) detalje havde jeg helt overset i skyndingen. Det er rigtigt, alle dine interne links til forsiden skal hedde møbler i ankerteksten (helst ikke andet). Og alle dine undersider med hver deres "speciale" - altså hver deres nøgleords-fokus - skal også linkes til med dette ord i ankertekst fra alle andre sider hvor der linkes.
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2005 - 14:23 #8
www.meka.dk er ikke adressen på siden men www.mekabutik.dk er - sørg for at links til Meka hjemmeside ligger på www.mekabutik.dk eller på www.meka.dk - ikke det ene eller det andet. :P