Avatar billede kr-data Nybegynder
29. januar 2005 - 15:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

2002 - Can't connect to local MySQL server through socket '/var/r

Jeg ved godt, at det her ikke er direkte php-programmering, men nok nærmere opsætning.

Jeg ved ikke sikkert hvor den her hører til, men jeg håber jeg finder et svar ved at spørge her.

Nå jeg forsøger at logge på min MySQL-server fra phpmy-admin får jeg følgende fejl:

2002 - Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysql/mysql.sock' (2)

og jeg får en tilsvarende når jeg selv laver et logonscript i php. Jeg ville normalt tro, at det var en server-fejl, men bruger jeg mysql ude i konsollen, så kan jeg sagtens logge på.

Mit system er:
Linux Slackware 10.0
Kerne 2.6
MySQL 4.1
PHP 4.3.7
Apache 1.3.31

Nogle idéer til løsninger?
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. januar 2005 - 19:03 #1
Tjek først om din mysql server kører?
Avatar billede kr-data Nybegynder
29. januar 2005 - 19:48 #2
Gør den, jeg kan sidde conected med mysql-programmet og den laver stadig fejlen
Avatar billede kr-data Nybegynder
29. januar 2005 - 21:53 #3
Opgraderede php til php5, gætter på, at det er noget med at compileren havde includeret noget af den gamle version af mysql