Avatar billede aciddrinker Nybegynder
30. januar 2005 - 15:11 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

PC går ned når jeg spiller spil

Hey.

Jeg har i noget tid haft et stort problem med min computer, når jeg skal spille computerspil. Før i tiden kunne den køre alle spil flydende og uden problemer. Men på et tidspunkt gik strømmen da jeg var ved at starte min computer op, og så kunne den ikke længere starte op, så jeg blev nødt til at formatere computeren.
  Og nu hver gang jeg spiller et computerspil, så går der lige 2-5 minutter og så går min skærm i sort og mit tastatur svarer ikke..
  Og jeg har også lagt mærke til at det sker kun med spil der er højt grafisk krævende.. fx. hvis jeg spiller Counter-Strike med "Software" driveren, så kan jeg spille i så lang tid jeg vil.. men lige så snart jeg sætter den til at køre med OpenGL eller Direct3D så sker det at efter 2-5 minutter går min computer i sort..

Jeg ved ikke om nogle har prøvet det, har kendskab til det eller noget?
og kan det være at der skete noget med mit grafikkort da strømmen gik ud?

på forhånd tak!
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
31. januar 2005 - 15:25 #1
meget muligt, du kan teste dit kort, dels med directx-klienten, dels med andre programmer. Hvis du har blæser på grafikkortet, virker den så? kunne godt tyde på dit kort måske blever varmt.
Avatar billede fromse Nybegynder
31. januar 2005 - 15:28 #2
Jeg har lige selv haft 100% samme problem...

Jeg skiftede min blæser, og så virkede det... som ejoergensen skriver bliver det kort alt for varmt og lukker ned...
Avatar billede aciddrinker Nybegynder
31. januar 2005 - 15:44 #3
okay.. hm.. der er bare ikke nogen blæser på mit graffikkort.. der sidder kun sårn en passiv køler, eller hva det nu hedder.. kan man skifte sådan en ud med en blæser?
Avatar billede fromse Nybegynder
31. januar 2005 - 15:47 #4
Ville jeg anbefale...
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
31. januar 2005 - 15:52 #5
kommer an på hvad kort du har, ikke alle er forberedt til blæser. men du kan gøre det du først får renset køleribberne på dit køleelement, så det kan komme af med varmen. dernæst prøve at forhindre luften fra kabinetblæser bliver blokeret. dernæst, hvis det ikke hjælper, kan du sætte en større/ekstra blæser i dit kabinet. kan også være du ikke har fået den nyeste version af driveren til dit kort lagt ind under geninstallationen.
Avatar billede aciddrinker Nybegynder
02. februar 2005 - 18:46 #6
okay.. tak ska du ha ;) det vil jeg så prøve.. og hvis det virker så accepterer jeg dit svar ;)
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
03. februar 2005 - 09:24 #7
helt i orden, held og lykke. du skla bare ikke lade det tage 2 år, som jeg har set enkelte spørgsmål står uden at blive lukket :-).
Avatar billede aciddrinker Nybegynder
03. februar 2005 - 18:09 #8
jæp, jeg skal nok skynde mig. jeg har renset køleribberne, nu mangler jeg bare at prøve det af.. der er ikke nogen af jer der ved hvor jeg kan tjekke om der kan tilsluttes blæser til mit grafikkort?
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
04. februar 2005 - 08:35 #9
hvad kort har du? når du ved det kan du gå ind og undersøge specifikationerne. du kan også se om der på køleelementet er forberedt til fastgøring af noget. Kan hænde du også har en manual hvor der står noget.
Avatar billede aciddrinker Nybegynder
04. februar 2005 - 18:17 #10
okay.. jeg prøvede lige at spille lidt i går.. Altså, problemet er ikke helt væk.. men jeg kan i det mindste spille en halv, til en hel times tid nu :b
- det ser ikke ud til at der kan tilsluttes blæser til. Men jeg har en resterende CPU køler.. Tror I det ville hjælpe at sætte den til at blæse mod grafikkortet? og kan det egentlig lade sig gøre?
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
07. februar 2005 - 14:16 #11
lidt ville det, men om du kan lede luften fra blæseren direkte til er ikke sikkert, eller så let; men får du mere luft i kabinettet, vil det også give mere køling. DU kan jo afprøve om du kan lave en form for tragt der leder luften, men den må ikke spærre for det andet luft.
Avatar billede aciddrinker Nybegynder
07. februar 2005 - 15:02 #12
okay, tak :) jeg accepterer bare svaret nu, for ved ikke hvad man ellers skulle kunne gøre ved det ;)
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
07. februar 2005 - 16:02 #13
okay, tak -ellers er der ikke andet at gøre end sætte et andet kort i, som kan tage blæser eller etablere en form for nedkøling af luften inden den ledes ind. det bliver nok bøvlet!