Avatar billede xizang Nybegynder
31. januar 2005 - 20:23 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

trådløs netværk er langsomt- også med fuld signal

Hej

Jeg har en linksys 56 mbit router og et d-link 56 mbit netkort.

Mit trådløse netværk kører langsomt selvom jeg har fuldt signal, det tager især lang tid at overføre data mellem 2 computere.

Hvad kan være med til at gøre forbindelsen langsom, og hvad kan jeg gøre for at få den til at køre hurtigere ?

Håber i kan hjælpe
Avatar billede kenp Novice
31. januar 2005 - 20:31 #1
hvor langsom er langsom? fo rdu skal ikke regne med hastigheder som er over 50 af de 54 mbit, dvs du skal ikke forvente noget over 27 mbit reel hastighed.
Avatar billede xizang Nybegynder
31. januar 2005 - 21:03 #2
prøvede at overføre ca 1 gb her den anden dag, det tog ca 1 time :S
Avatar billede xizang Nybegynder
31. januar 2005 - 21:05 #3
Når jeg trykke alt+ctrl+delete og ser under netværk, står der at den bruger imellem 0,01 og 1 %. Er det normalt ??
Avatar billede kenp Novice
31. januar 2005 - 21:36 #4
Nej det er lige langsomt nok må jeg sige! men det kunne tyde på at den sender alt via nettet! hvilken af linksys routere ahr du ?
Avatar billede xizang Nybegynder
01. februar 2005 - 17:35 #5
Det er denne router : http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=WRT54G&goto=productinfo&mainfunc=link

hvordan kan jeg forhindre den i at sende via nettet ??
Avatar billede kenp Novice
01. februar 2005 - 18:18 #6
humm det burde ikke køre via nettet! men prøv at smide IPX protokollen på begge maskiner for så at se om det ikke hjælper.
Avatar billede xizang Nybegynder
01. februar 2005 - 18:35 #7
Det er instaleret, og har været det lige fra jeg fik routeren

Andre ideér til hvad problemet kan skyldes ??
Avatar billede kenp Novice
01. februar 2005 - 21:08 #8
mystisk! hvordan fungere så din internet hastighed? har du selv sat ip-adresser op på dine computere eller køre de dynamisk?
Avatar billede xizang Nybegynder
02. februar 2005 - 18:57 #9
De kører dynamisk, internetter kører fint har 512 mbit og download med ca 500 mbit - der er ingen problemer
Avatar billede kenp Novice
02. februar 2005 - 22:30 #10
prøv lige at kontrollere din ip-adresser på computerne om de ligger inden for samme range og subnet.

Start ->Kør ->cmd ->ipconfig /all (gør det på alle comptuere så kan du sammen ligne)
Avatar billede xizang Nybegynder
03. februar 2005 - 15:48 #11
Det er den samme gateway og undermaske, den eneste forskel jeg kan finde ipadresserne, men de skal jo være forskellige.

ved ikke helt hvad du mener med "inden for samme range"

Det virker som om alt data på en eller anden måde bliver sendt gennem intermettet.

Vi har en netværksprinter koblet til routeren, og når jeg trykker print går der ca 10-20 sec før printeren modtager data.

Andre ideér ?? ? ?
Avatar billede kenp Novice
03. februar 2005 - 17:00 #12
Nej desværre jeg er blank for ideer :(
Avatar billede xizang Nybegynder
03. februar 2005 - 17:37 #13
Der er nok ikke det helt store at gøre ved det så, prøver at ringe til dem jeg har købt router og netværksprinter af

tak for hjælpen

smid lige et svar, så får du lige 30 point
Avatar billede kenp Novice
03. februar 2005 - 17:43 #14
.