Avatar billede tomb3 Nybegynder
01. februar 2005 - 16:50 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

td 100% grr

Har lidt problemer med min fade.
I IE ser det hele rigtigt ud, men i Mozilla vil % ikke virke i min fade td.

http://www.newstep.dk/work/flydesign/
Avatar billede cdc Novice
01. februar 2005 - 16:59 #1
set din repeat til repet-x eller repeat-y
Avatar billede cdc Novice
01. februar 2005 - 17:00 #2
background-image: url(_gfx/fadebg.gif);background-repeat: repeat-x;"
Avatar billede cdc Novice
01. februar 2005 - 17:03 #3
repet-x = repeat-x

/cdc
Avatar billede tomb3 Nybegynder
01. februar 2005 - 17:14 #4
Virker desværre ikke :(
Avatar billede cdc Novice
01. februar 2005 - 18:12 #5
nåh ja var lige en blunder så den ene fejl men du mangler en hight i din style:

style="border-top: 2px solid #D3FA50; background-image: url(_gfx/fadebg.gif);background-repeat: repeat-x; hight: 100%;" og slet den du har udenfor stylen... Har ikke mozilla selv men er da et forsøg

/cdc
Avatar billede cdc Novice
01. februar 2005 - 18:13 #6
kan heller ikke skrive i dag: height=: 100%;" skal det være, ikke hight: 100%;"
Avatar billede cdc Novice
01. februar 2005 - 18:21 #7
height: 100%; sådan....tror jeg lukker compen nu, inden det går helt galt :o)
Avatar billede tomb3 Nybegynder
01. februar 2005 - 19:17 #8
Hehe :)

Ok, nu begynder det at irritere mig lidt!
Det hjalp heller ikke.
Avatar billede cdc Novice
01. februar 2005 - 20:07 #9
set denne ind i din body:

style=" margin: 0; padding: 0; height: 100%;"
Avatar billede tomb3 Nybegynder
01. februar 2005 - 20:31 #10
Virker heller ikke
Avatar billede wanze Nybegynder
01. februar 2005 - 22:30 #11
Det lader til, at du endnu ikke har fundet noger der fungerer. Så har lavet siden forfra, uden brug af tabeller.

http://derfor.dk/flydesign.rar
Avatar billede wanze Nybegynder
01. februar 2005 - 23:31 #12
Der laver den jo så også fejl. Så har jeg forsøgt at rette lidt på det, men det lader sig heller ikke gøre.
FÅ NU INTERNET EXPLORER VÆK! :'(
Avatar billede cdc Novice
01. februar 2005 - 23:59 #13
er lidt svært at få IE væk når de står for 90% af markedet :o)
Avatar billede morteeart Nybegynder
02. februar 2005 - 00:02 #14
ser fint nok ud nu, men sæt dette her i din head sektion

<style type="text/css">

body,html
{
  height: 100%;
  margin: 0px;
}

</style>

Margin skal jo også væk, ellers kommer der scrollbar :P
Avatar billede olebole Juniormester
02. februar 2005 - 02:41 #15
<ole>

- og til ære for Opera, bør du også have padding med, da den ikke forstår margin på body-elementet:

<style type="text/css">
body,html {
  height: 100%;
  margin: 0;
  padding: 0;
}
</style>

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
02. februar 2005 - 02:45 #16
- og for overhovedet at kunne kalde dokumentet for et HTML-dokument, skal det begynde med en DTD - f.eks:
  <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

Ellers overlader du visningen til tilfældigheder. DTD'en er det, der fortæller browseren, hvad det er for et dokument - og hvordan det skal behandles/fortolkes/vises.
Bruger du ikke en DTD - eller en forkert DTD - kan IE ikke bruge CSS. Så vil CSS-standardens box-model fortolkes helt hen i vejret  :)
Avatar billede tomb3 Nybegynder
02. februar 2005 - 16:11 #17
Har valgt at lave en nyt site, men har brugt jeres idéer til det nye site.

Smid et svar allesammen, så får i point.
Avatar billede morteeart Nybegynder
06. februar 2005 - 03:08 #18
nej tak, samler ikke på points.
Avatar billede tomb3 Nybegynder
05. april 2005 - 17:47 #19
Well, lukker..