Avatar billede bonden Nybegynder
03. februar 2005 - 11:07 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Danske tegn i OWA

Hejsa

Jeg har et problem med en Exchange 2003 og OWA og brugen af danske tegn i body-feltet i emails, som bliver skrevet/besvaret på webmailen.
Den konverterer danske tegn til ulæselige tegn - men kun ved brug af Intenet Explorer og kun på nogle klienter. Bruger jeg firefox, fungerer det fint, ligesom det med nogle klienter fungerer upåklageligt.
Jeg har en maskine med helt ren installation af XP pro og SP2, som jeg bruger til at tilgå OWA, og de første dage var der ingen problemer - men det er der nu. Der er ikke foretaget ændringer på maskinen.
Alle fundamentale tilpasninger på Exchangen er foretaget.
Jeg har en mistanke om, at det har noget at gøre med UTF og at det måske er IIS, der skal kigges på istedet for Exchangen - men har dog ikke kunnet finde løsningen endnu.
Er der nogle af jer, der har et bud på, hvad der kan være galt?
Avatar billede mik Nybegynder
03. februar 2005 - 15:15 #1
Hej,

Du kan prøve følgende:

Slette filerne i:

C:\WINDOWS\IIS Temporary Compressed Files\

Herefter kører:
IISRESET fra en Command prompt.

Vi havde på et tidspunkt med nogle problemer med vores OWA, hvor man på
nogle PC'er ikke kunne se OWA dansk hjælp.

Efter kontakt til Microsoft fik vi løst problemet ved at gøre ovenstående.
Det viser sig at der ligger nogle filer som bliver brugt når man benytter sig af
"Forms Based Authentication" hvor denne folder bliver brugt som "Cache" og der
kan ligge nogle gamle filer i denne folder.

mvh

Mik
Avatar billede bonden Nybegynder
03. februar 2005 - 15:43 #2
Der ligger ingen filer i den pågældende mappe
Avatar billede mik Nybegynder
03. februar 2005 - 15:46 #3
Undskyld, jeg glemte at pointere at det er på exchangeserveren :-(
Avatar billede bonden Nybegynder
03. februar 2005 - 15:52 #4
Helt i orden - IIS kører også på exchange-serveren
Avatar billede bonden Nybegynder
03. februar 2005 - 18:55 #5
Det skal yderligere siges, at der i toppen af alle mails, der sendes fra webmailen, placeres et ?-tegn af sig selv........
Avatar billede bonden Nybegynder
03. februar 2005 - 19:00 #6
Prøvede lige at tage en "vis kilde" på en mail, der er sendt til outlook - altså en tom mail, der er sendt. Det ser sådan ud:

?<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN"><HTML DIR=ltr><HEAD><META HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=iso-8859-15"></HEAD><BODY><DIV><FONT face='Arial' color=#000000 size=2></FONT>&nbsp;</DIV></BODY></HTML>

Og det ser dermed ud til, at den i webmailen skriver tegn ind, inden den begynder på html'en - hvilket den jo ikke skal.
Avatar billede mik Nybegynder
03. februar 2005 - 20:38 #7
Fandt dette på nettet:

On the clients who are generating the "?" -
In OWA have them go into OPTIONS and have him/her download and install the latest version of the S/MIME Control. This is a machine specific issue and should not follow the user, but effect all users using the specific machine.

I don't know if MS came up with a better solution, but this is what we found to have worked.
Avatar billede bonden Nybegynder
03. februar 2005 - 21:14 #8
Har også set den - dog uden held. Har lige forsøgt at afinstallere og geninstallere S/MIME.....og med samme resultat.
Jeg har måske en idé om, at hvis jeg kan sætte OWA op til kun at sende plain text mails, vil jeg være ovre problemet, da jeg tror, der er i forbindelse med html, den gør det.
Avatar billede bonden Nybegynder
08. februar 2005 - 12:07 #9
Så fandt vi svaret, som er beskrevet i følgende link fra MS.
http://support.microsoft.com/kb/883543
Installer patchen på serveren, hvorefter det virker perfekt.
Mange timers fejlsøgning er slut!!!!;-))
Avatar billede mik Nybegynder
08. februar 2005 - 13:55 #10
Hej, godt du fandt en løsning, jeg vil skrive den bag øret, hvis jeg kommer ud for samme problem, har dog ikke oplevet det endnu (Har selv SP2), men sådan er der så meget ;-).