Avatar billede mlyhne Nybegynder
03. februar 2005 - 16:23 Der er 5 kommentarer

Trådløst netkort

Jeg har en bærbar Compaq med eksternt trådløs netkort. Det har fungeret perfekt i over et år. Men pludselig ikke mere. Det er ikke kortet, der er brændt af, da det virker i en anden PC. Når jeg indsætter det langsomt kan jeg få lys power-indikatoren. Nogen gange finder maskinen, at der er installeret nyt hardware. Jeg har geninstalleret driveren. I "Enhedshåndtering" er der skifevis gult mærke ved "Andre enheder - Ethernet controller" med fejlkode 28: Driver ikke installeret og gult mærke ved skærmkortet med kode 10. Eller også er skærmkortet helt forsvundet fra "Enhedshåndtering". Det er altså sådan lidt på skift efter kortet har været inde og ude. Jeg har genindlæst XP, men uden løsning af mit problem. Kan det tænkes at være forbindelsen mellem netkort og maskine, da jeg jo har svært med at få powerindikatoren til at lyse på netkortet? Der er ikke lys efter genstart, selvom der var lys før genstart. Er der nogen, der har en ide til at løse dette problem.
hilsen Mogens
Avatar billede kenp Novice
03. februar 2005 - 19:49 #1
Det kan være en defekt pmciakontroller.
Avatar billede d4rkd3vil Nybegynder
04. februar 2005 - 09:11 #2
Jeg er enig. Virker kortet i en anden maskine, men ikke i din. Så må det næsten være din PCMCIA port/kontroller/whatever, det er galt med :)

Hvis du har andre PCMCIA ting, så kunne du jo prøve dem, om de også gav problemer? ;)

>> Kan det tænkes at være forbindelsen mellem netkort og maskine, da jeg jo har
>> svært med at få powerindikatoren til at lyse på netkortet?
Umiddelbart, ville jeg mene, at den, og at PCMCIA porten er i stykker, giver det samme ;)

Men, som sagt, har du andre PCMCIA ting, prøv om de virker perfekt, eller "også med problemer" ;)
Avatar billede mlyhne Nybegynder
04. februar 2005 - 12:28 #3
Ja, det er jeg også næsten sikker på kunne være problemet. Det næste er så, hvordan jeg får det løst. Kan man selv udskifte PCMCIA i den bærbare? Jeg har aldrig rigtig været inde i indmaden af en bærbar, men mange gange i stationære PC'ere. Eller er det noget man ikke selv skal rode med?
Jeg er ellers meget ferm til det med makanik.

Tak for svarene.
Mogens
Avatar billede kenp Novice
04. februar 2005 - 12:31 #4
Jeg tror ikke rigtig at det ert snoget man kan fixe selv! men det kommer selvfølgelig an på hvordan det er monteret på bundkortet i din bærbar. Det billigste vil faktisk nok være at købe et usbkort i stedet for at få din pmciaport repareret.
Avatar billede kenp Novice
04. februar 2005 - 12:32 #5
.