Avatar billede dr0zie Nybegynder
04. februar 2005 - 14:14 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Valg af dansk forfatter

Hej jeg skal holde forfatter foredrag men vil ikke hvilken forfatter jeg skal vælge: det på ikke være panduro, benny andersen, hc andersen, men kom med godebud skal helst være en dansk forfatter og helt med en del info (SKAL VÆRE DANSK FORFATTER, Der har skrevet en del bøger og som der er meget info om)
Avatar billede rzj Nybegynder
04. februar 2005 - 15:16 #1
Hvad med:
- Troels Kløvedal
- Ib Michael
- Carsten Jensen

Alle ovenstående er kendt for deres rejseberetninger / romaner og der er rigtig meget info om dem...
Avatar billede dr0zie Nybegynder
04. februar 2005 - 15:26 #2
vil tjekke dem ud, andre? og det skal helst ikke være nogle der skriver gammel dansk eller sådan meget høj lix
Avatar billede thomas_nj Nybegynder
04. februar 2005 - 16:11 #3
Hvilket niveau er det. Er det en skoleopgave eller?
Avatar billede dr0zie Nybegynder
04. februar 2005 - 16:40 #4
det er forfatter foredrag som skal holdes for en 9-klasse dvs 9-klasse niveau
Avatar billede thomas_nj Nybegynder
04. februar 2005 - 16:42 #5
Dennis Jürgensen. Hans bøger er let læselige og han er meget alsidig hvad genrene angår. De fleste af hans bøger er dog ren underholdning så måske der ikke er nok stod i dem. Det er op til dig sekv at afgøre.

  Bjarne Reuter er jo også et oplagt valg.
Avatar billede thomas_nj Nybegynder
04. februar 2005 - 16:48 #6
stod = stof
Avatar billede ravnemor Juniormester
04. februar 2005 - 16:50 #7
Avatar billede dr0zie Nybegynder
04. februar 2005 - 17:14 #8
mmmn andre for tror hun har været der
Avatar billede ravnemor Juniormester
05. februar 2005 - 02:44 #9
Her får du i hvert fald en liste muligheder ude til højre ;-))

http://www.kb.dk/elib/bio/ny-dk/hultberg/
Avatar billede ravnemor Juniormester
05. februar 2005 - 02:47 #10
Avatar billede simonvalter Praktikant
05. februar 2005 - 03:21 #11
Erwin Neutzsky-Wulff skriver nogen meget interessante bøger.
f.eks menneske
læs en kort om ham her
http://www.sciencefiction.dk/Artikler/fo_erwin.htm
Avatar billede simonvalter Praktikant
05. februar 2005 - 03:27 #12
ok så ikke lige det var til 9 klasse de kan godt være lidt svære så men det kommer nok an på hvordan du har det med faget.. den er rigtig meget analyse stof i hans bøger... men info på nettet kan du nok ikke finde meget af.. det må du selv stå for ;)
"menneske" kan klart anbefales det var den første af hans bøger jeg læste og det startede som tvang da vi skulle læse nogen bøger og det egentligt ikke interesserede mig at læse skønlitteratur.. men den bog fangede mig hurtigt.
Avatar billede martin_moth Mester
07. februar 2005 - 12:03 #13
Hvad med at vælge en forfatter til en bog du har læst?
I stedet for en "tilfældig" en - så kan du også komme med din egen vurdering af sproget osv.
Avatar billede dr0zie Nybegynder
07. februar 2005 - 17:34 #14
martin_moth jeg skal også læse bøger fra den forfatter jeg læser så :)
Avatar billede dr0zie Nybegynder
12. marts 2005 - 14:33 #15
Lægger i allesammen et svar, men rzj får flest points for valgte at fremlægge om ib micheal
Avatar billede ravnemor Juniormester
13. marts 2005 - 16:34 #16
Så synes jeg faktisk du skal give rzj dem alle :-)
Avatar billede dr0zie Nybegynder
13. marts 2005 - 20:35 #17
rzj ligger du svar
Avatar billede rzj Nybegynder
15. marts 2005 - 09:12 #18
Ok, det gør jeg så
Avatar billede dr0zie Nybegynder
15. marts 2005 - 16:15 #19
mange tak