Avatar billede hassehansen Nybegynder
04. februar 2005 - 19:00 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

problemer med min usb bluetooth dongle og SP2

Efter at have installeret Windows XP pro Special Pack 2, så kan jeg ikke bruge min bluetooth dongle.

Det er en Typhoon USB Bluetooth dongle.

nogle der ved hvad jeg skal gøre for at få den til at virke, nu ikke noget med, køb en anden eller noget, med mindre i _ved_ at den ikke understøttes af SP2
Avatar billede firebird Nybegynder
04. februar 2005 - 21:41 #1
Har du installeret drivere og software?
Avatar billede hassehansen Nybegynder
04. februar 2005 - 21:58 #2
når jeg vil installere driveren og software, siger den at den ikke kan finde min dongle, selv om den sidder i usb porten
Avatar billede firebird Nybegynder
05. februar 2005 - 07:55 #3
prøv at sæt den i forskællige porte.
Avatar billede hassehansen Nybegynder
05. februar 2005 - 10:38 #4
har prøvet alle portene .....
Avatar billede firebird Nybegynder
05. februar 2005 - 12:35 #5
Har du installeret SP1 eller SP2 med Win XP (hvis det er dit styresystem)?
Avatar billede hassehansen Nybegynder
07. februar 2005 - 15:34 #6
jeg har installeret sp2
Avatar billede -jagd- Nybegynder
07. februar 2005 - 16:31 #7
Det er ikke sikkert du skal ha' din dongle tilsluttet com når du installerer. Min Teecom, skal tilsluttets EFTER installation og derefter har den kunne findes. Har XP Pro SP1, men den store forskel er "sikkerhedsniveauet" eller hvad man skal kalde det! *GG*

Den anden maskine i huset har KUN haft problemer efter vi lagde SP2 ind...også med Bluetooth...

Se evt. efter ReadMe file på installationsdisc....der står som regel, om dongle skal i før eller efter installation.
Avatar billede hassehansen Nybegynder
07. februar 2005 - 16:35 #8
jeg har prøvet begge dele ... intet af det virker.
Avatar billede paaskeland Nybegynder
08. februar 2005 - 18:35 #9
problemmet er sikker at du bruger WIDCOMM til din bt? Det virkede heller ikke for mig da jeg installerede sp2. Men prøv dette her:
goto control panel -> system -> hardware -> device manager -> expand bluetooth radios -> right click on generic bluetooth radio -> click update driver -> click option No, not this time -> install from a list or specific location -> click option dont search, i will choose the driver to install -> check show compatible hardware, and see if it lists the hardware correctly (if so click it then click next) if not click have disk then browse to the inf file for the driver

Det virkede for mig!
Avatar billede hassehansen Nybegynder
09. februar 2005 - 13:46 #10
jeg kan slet ikke se nogle bluetooth radio's i min device manager,selv om jeg har installeret driveren
Avatar billede paaskeland Nybegynder
09. februar 2005 - 23:46 #11
jo men er det WIDCOMM du prøver at få det til at virke med?
Avatar billede hassehansen Nybegynder
10. februar 2005 - 14:37 #12
smid et svar, jeg købte en ny dongle, så er der ingen problemer...
Avatar billede paaskeland Nybegynder
10. februar 2005 - 16:40 #13
ellers tak. Tag dem selv du ;)
Avatar billede hassehansen Nybegynder
10. februar 2005 - 17:13 #14
ok