Avatar billede m86 Nybegynder
06. februar 2005 - 01:27 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Bluetooth mobil-headset til pc?

Hej
Jeg har et forholdsvist simpelt spørgsmål: kan jeg bruge et bluetooth-headset, der oprindeligt er beregnet til mobiltelefon-brug (formoder jeg), sammen med en pc og bruge det til at ringe over nettet som fx med Skype?

Mvh
Avatar billede kalp Novice
06. februar 2005 - 01:30 #1
Det tror jeg ikke.. af den grund der findes bluetooth til forskellige mobiltelefoner. Men det kan da godt være det ikke gælder pc:) og det bare er et mærketing for at komme ind på markedet
Avatar billede kalp Novice
06. februar 2005 - 01:32 #2
Ligner faktisk bare det er et markedsting.. så hvis du kan få kontakt til din enhed via. pc'en tror jeg godt du kan.
Avatar billede m86 Nybegynder
06. februar 2005 - 01:32 #3
Bluetooth bygger da så vidt jeg ved på åbne standarder, og mange headsets fungerer også til forskellige mobiltelefoner.. Ville bare så gerne kunne rende rundt i huset og samtidig snakke (gratis) i telefon. Findes der andre løsninger end med Bluetooth?
Avatar billede kalp Novice
06. februar 2005 - 01:33 #4
her er et godt udvalg af trådløse headsets
http://dk.kelkoo.com/b/a/ss_pc_tr%E5dl%F8s_headset.html
Avatar billede kalp Novice
06. februar 2005 - 01:35 #5
Avatar billede m86 Nybegynder
06. februar 2005 - 01:36 #6
Tja.. Dem der er derinde har jeg nok af. :P Jeg tænkte mere noget i den her stil: http://www6.cd-wow.com/detail_results_4.php?product_code=14338 (ved godt det er et sjovt site at finde det på...).
Avatar billede kalp Novice
06. februar 2005 - 01:37 #7
http://ergoshop.dk/product.asp?product=258

den der altså;) og som der står.. den virker også til mobiler så lyder det lidt som om det ikke alle headsets som er kompatible med både pc og mobil
Avatar billede m86 Nybegynder
06. februar 2005 - 01:39 #8
Hey, den sidste du skrev er ret fed.. Men god?
Avatar billede kalp Novice
06. februar 2005 - 01:45 #9
Jeg har ikke tested den:) men ud fra pris sammenligninger ligger den godt.
Avatar billede m86 Nybegynder
06. februar 2005 - 01:48 #10
På siden ser det bare ud som om de har kombineret et mobil-headset med en ganske normal dongle til pc man kan få alle steder. Nu er jeg i tvivl om det så kan lade sig gøre med alle..
Avatar billede kalp Novice
06. februar 2005 - 01:50 #11
Jeg tror ikke du kan med alle... får der står netop hvad de er kompatible med

eks.
Bluetooth headset, HDW-3
Originalt Nokia trådløst headset HDW-3Passer til: 3230,­­ 3650,­­ 3660,­­ 6230,­­ 6260,­­ 6310,­­...

men den sidste link du fik virker fint hvis du skal bruge noget trådløst i huset:)
Avatar billede m86 Nybegynder
06. februar 2005 - 02:09 #12
Hmm. Ser lige om jeg vil ofre så mange penge på et headset.. Men tak for hjælpen. :)
Avatar billede annikadk Nybegynder
06. februar 2005 - 02:15 #13
Et andet problem kan blive afstanden - BT har jo ikke verdens længste afstand
Avatar billede annikadk Nybegynder
06. februar 2005 - 02:15 #14
(har selv et fra logitech som jeg ellers er rigtigt glad for)
Avatar billede m86 Nybegynder
07. februar 2005 - 16:54 #15
Hey - har lige været nede i en computerforhandler og spørge, stort set alle headsets til mobil (der ellers holder sig til standarden) kan kommunikere med en pc, forudsat man har en dongle eller lignende til det.. Nu skal jeg bare vælge headset..!
Avatar billede m86 Nybegynder
07. februar 2005 - 16:54 #16
Nogen der har en god model der kan anbefales? Er lige ved at tjekke edbpriser.dk's top 5.
Avatar billede m86 Nybegynder
07. februar 2005 - 20:09 #17
Har snævret det ned (findes det ord på dansk? :D) til Logitech Mobile Freedom og Logitech Mobile Pro.. De er begge Bluetooth 1.2, så jeg skal vel også ha' en passende dongle til.. Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede kalp Novice
07. februar 2005 - 20:11 #18
fundet på nettet? hvis ja har du links?
Avatar billede m86 Nybegynder
07. februar 2005 - 21:15 #19
Jep, på nettet.
http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/DK/DA,CRID=2193,CONTENTID=9473
http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/DK/DA,CRID=2193,CONTENTID=9502

Har fundet dem billigst på amazon.de, tør ikke helt købe i USA eller sådan. Men nu skal jeg også ha' en dongle til. Den skal vel også understøtte Bluetooth 1.2? Eller er det kun headsettet der behøver det?
Avatar billede kalp Novice
07. februar 2005 - 21:22 #20
Synes den første ser pænest ud, men den er også lidt bedre end den anden så ville nok foretrække den:)
Avatar billede m86 Nybegynder
07. februar 2005 - 21:27 #21
Jep. Det er også den det bli'r.. Nu er det bare spørgsmålet om den dongle! :D Nogen der har forstand på det?
Avatar billede kalp Novice
07. februar 2005 - 21:36 #22
hvad er dongle? kan være jeg kender det ud fra et andet udtryk:)
Avatar billede m86 Nybegynder
07. februar 2005 - 22:00 #23
Den der lille USB-pind man propper ind i en USB-port på computeren så den kan optage forbindelse med andre Bluetooth-enheder. Jeg kan mærke det ikke er dig der skal spørge.. :D
Avatar billede kalp Novice
07. februar 2005 - 22:12 #24
m86>> hehe njah jeg tror ikke den behøver at understøtte det, men få det lige bekræftet:)