Avatar billede jens_r Novice
07. februar 2005 - 18:16 Der er 6 kommentarer

Slette uslettelige mapper?

Jeg har et problem med en helt masse mapper på mine harddiske. De er blevet oprettet efter en række fejlslagne Windows-opdateringer og kan nu ikke slettes. Hvis jeg prøver at slette mapperne får jeg følgende fejlmeddelelse: "Cannot remove folder xxxxxx: Access denied. Make sure the disk is not full or write-protected and that the file is not curently in use."

Det nytter ikke at fjerne skrivebeskyttelsen og jeg kan åbne mapperne og slette eventuelle filer manuelt. Er der nogen der har forslag til hvordan jeg slipper af med mapperne?
Avatar billede screem_brille Novice
07. februar 2005 - 19:22 #1
prøv at se om du kan slette dem i fejl sikret tilstand, elers åben en command promt og prøv og slet dem derfra.
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2005 - 19:26 #2
Jeg kender godt problemet, og det plejer at løse sig efter genstart.
Hvis du søger på $N (Dollartegn og N), får du alle de gamle opdateringer, der bare ligger og fylder. slet dem, og mapperne forsvinder sandsynligvis sammen med dem.
Avatar billede hcma Novice
07. februar 2005 - 19:40 #3
Avatar billede jens_r Novice
07. februar 2005 - 21:15 #4
Fejlsikret tilstand og kommandoprombten hjælper ikke. Jeg har prøvet at slette mapperne med rmdir /s kommandoen, men der står bare access is denied.

Jeg går ud fra, at en formatering af drevet vil fjerne de uønskede mapper. Helt så drastisk vil jeg dog ikke gå til værks, men findes der nogle programmer der kan slette mapper/filer, ligesom en formatering gør? Jeg mener, hvis jeg formaterer sletter den jo alt, uanset om der er skrivebeskyttet indhold på disken.
Avatar billede screem_brille Novice
07. februar 2005 - 21:30 #5
Hvad står rettighederne til for de(t) de berørte biblioteker ?
Avatar billede jens_r Novice
08. februar 2005 - 14:30 #6
Rettighederne? Tænker du på om det kun er 'administratoren' der har adgang til at pille ved filerne? Jeg har kun én brugerkonto på min computer, så jeg går da stærkt ud fra, at jeg har adgang til det hele.