Avatar billede droner Nybegynder
07. februar 2005 - 20:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kommer jeg på nettet med trådløst netværk?

Jeg har en bærbar computer med trådløst netværk, men jeg har meget bøvl med at komme online. Jeg har været på nettet via det trådløse net, men det er kun sjældent at jeg formår at komme på... Jeg ved at der er net tilgængelig for min trådløse forbindelse, men jeg kan ikke komme på. Jeg prøver at aktivere og ofte står der også at trådløst net er aktiveret. Når jeg prøver en browser duer det desværre kun meget sjældent :-(
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
07. februar 2005 - 20:27 #1
Hvilken afstand er der fra dit access point/router til din bærbare? Og hvad er dine vægge/lofter lavet af?
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
07. februar 2005 - 20:27 #2
er der nogen form for kryptering slået til på AP/router?
Avatar billede droner Nybegynder
07. februar 2005 - 20:34 #3
Afstand: meget forskelligt. Kommer an på hvor jeg er ;-) Signalet er dog godt nok. Der står ofte at der er et stærkt signal.

Kryptering: Nej, det skulle jeg ikke mene. Heller ikke på offentlig tilgængelig net kan jeg komme på.
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
07. februar 2005 - 20:45 #4
Har du installeret en driver til dit trådløse netkort (evt. internt) der varetager kommunikationen mellem nettet og din PC? I så fald skal dette jo køre.
Hvilket netkort sidder der i den bærbare og hvilket access point har du?
Avatar billede droner Nybegynder
07. februar 2005 - 21:03 #5
Der må jeg melde blankt pas... Det er en Asus-PC med Centrino. Tre måneder gammel.
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
07. februar 2005 - 21:35 #6
Jeg har selv et Linksys netkort/trådløst og der følger en installationsCD med. På denne er der et 'interface' som sørger for at 'oversætte' mellem computeren og netkortet. Har du ikke fået noget med din Asus, som kan ligne Installations-CD'er? Evt. nogle præinstallerede installationsfiler?
Avatar billede droner Nybegynder
07. februar 2005 - 21:54 #7
Det vil jeg lige prøve at kigge efter. Synes bare det er underligt at det fungerer ind imellem.
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
07. februar 2005 - 21:59 #8
Kan jeg godt se er mærkeligt. Måske du har en fejl på netkortet? Har du ellers adgang til dit net (dvs. har du en stationær PC på samme net, som du kan overføre filer til/fra)?
Avatar billede droner Nybegynder
27. september 2005 - 15:23 #9
.