Avatar billede jesper_bn Nybegynder
12. februar 2005 - 13:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Flash html side

hej!
hvordan laver man sådan at feks en flash film eller spil bliver vist på en side(ikke bare et link til.swf filen) det skal være sådan at man kan se at den loader? altså sådan at der også feks. kan  være reklamer og så noget og så blir den bare vist i midten.
tak
Avatar billede olebole Juniormester
12. februar 2005 - 17:55 #1
<ole>

Preloader'en skal ligge i Flash-filmen. Filmen lægger du ind på siden med:

<object type="application/x-shockwave-flash" data="din_movie.swf"
    width="500" height="400">
    <param name="movie" value="din_movie.swf" />
</object>

/mvh
</bole>
Avatar billede jesper_bn Nybegynder
12. februar 2005 - 20:13 #2
mange tak læg svar
Avatar billede olebole Juniormester
12. februar 2005 - 20:21 #3
Selvtak  :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. februar 2005 - 22:37 #4
Hvordan køre Ole kan det være du giver xhtml en sviner og skriver det selv ;?)
Avatar billede olebole Juniormester
12. februar 2005 - 23:19 #5
Ooooops ..... det var så sandelig en seriøs fejl, Nikolaj! Copy/paste fra en gammel fil ... sorry  :)

<object type="application/x-shockwave-flash" data="din_movie.swf"
    width="500" height="400">
    <param name="movie" value="din_movie.swf">
</object>

Faktisk har jeg ved flere lejligheder skrevet XHTML, men kun ting, der skulle parses som XML (og med garanti ville blive det). Det kunne ikke i min vildeste fantasi falde mig ind at bruge XHTML på WWW i dag. Det er kun for newbies og andre uvidende  :)