Avatar billede dauer Nybegynder
12. februar 2005 - 18:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Netværk mellem 2 winxp computere

Hejsa
Jeg har en stationær og en bærbar computer, der begge kører winxp pro og er sat i netværk gennem en switch. Begge computere kan komme på internettet og man kan pinge mellem dem, men de kan ikke se hinanden på netværket. Jeg har prøvet alt muligt, men jeg kan ikke løse problemet. Begge computere kører zonealarm, hvor jeg har tilføjet ip-adresserne i trusted zone.
Avatar billede bubbaa Nybegynder
12. februar 2005 - 18:53 #1
gå ind i egenskaber for netkort på begge computere.
Tilføj den protokol der hedder NWLink IPX/SPX/NETbios.

Så kan de se hinanden
Avatar billede dauer Nybegynder
14. februar 2005 - 12:29 #2
Så virker det :)
Ved du noget om hvorfor det er nødvendigt at installere den protokol?
Du kan lige give et svar så du kan få point.
Avatar billede bubbaa Nybegynder
15. februar 2005 - 10:00 #3
det er fordi hvis du har adsl modem kører det kun med 10mbit - og så kan det ikke samarbejde samtidig med lokalt 100 mbit netværk - og du ska derfor inst. spx/ipx protokollen for at købe adsl samtidig med lokalt netværk.