Avatar billede donlon Novice
16. februar 2005 - 15:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

PC til TV

Jeg har en MiniITX PC (VIA EPIA) som jeg går og tænker på at sætte til mit TV, og bruge som MP3 player, billed/MPG viewer og tjekke min mails ....og måske senere HD og DVD recorder.

Men hvis jeg skal have et ordentligt billede fra den, på mit TV (OS'et bliver WinXP PRO), hvad skal jeg så bruge ?? - er der evt. et TV kort der er optimeret til at vise PC -> TV billede i en ordentlig kvalitet ?? - eller er de alle det ??

Det grafikkort der er i den (onboard Trident 3D blade) har S-VHS og RCA Video out, men er det godt nok ??

Det korte af det lange er, at min MiniITX PC skal virke som en alm. PC men med et TV i stedet for en monitor

Nogen der har erfaring i dette ?

John
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. februar 2005 - 17:09 #1
Da den både har RCS og SVHS udgang, så er der da ikke andet at gøre end slutte den til dit TV. Opløsningen på et TV billede er lavere end 640*480, hvilket normalt er det mindste en PC kan klare. Så det onboard grafikkort skal være meget ringe hvis det ikke kan følge med til et TV. Men da grafikkortet ikke kan gå ned i den opløsning som TV'et har, kan billedet virke lidt grumset (jeg tilråder at eksperimentere med opløsningen).

Det lyder som et meget spændende projekt, planlægger selv at bruge en Mac Mini til noget tilsvarende.
Avatar billede donlon Novice
17. februar 2005 - 17:34 #2
Vil et TV kort give et bedre billede ??
Avatar billede donlon Novice
24. februar 2005 - 15:15 #3
Hmm ..dette spørgsmål er vist en "dødsejler", jeg lukker.
Tak for kommentaren, james t dk