Avatar billede mouzey Nybegynder
24. marts 2001 - 13:39 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Frames..

Hvad er der galt her? Jeg skal have siden til at vise main.htm i den den side til højre, men så kommer den med en error , og den error kommer i min \"menu\".
<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\">
<html>
<head>
    <title>Menu</title>
    <style>
        p {
            font-family: Trebuchet MS, Arial, Helvetica;
            font-size: 8pt;
            color: #cccccc;
                line-height : 115%;
        }
        p.head {
            color: #ffffcc;
            font-weight:bold;
        }
        a {
            text-decoration: none;
            color: #bbbbbb;
        }
        a:hover {
            color: white;
        }
        tr.norm {
            cursor:hand;
        }
        tr.over {
            cursor:hand;
            background-color:#444451;
        }
        tr.click {
            cursor:hand;
            background-color:#545461;
        }
    </style>
</head>
<body bgcolor=\"#000000\">
<table border=\"1\" align=\"center\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"3\" bordercolorlight=\"#1F1F2C\" bordercolordark=\"#3F3F4C\">

    <tr class=\"norm\" onMouseOver=\"this.className=\'over\';\" onMouseOut=\"this.className=\'norm\';\" onClick=\"this.className=\'click\';location.href=\'member_info.php?member=4\';\" align=\"center\" bgcolor=\"#343441\">
        <td nowrap>
          <p align=\"center\"><font color=\"#FFFFFF\" face=\"Verdana\" size=\"2\"><a href=\"main.htm\" target=\"hovedramme\">Forsiden&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
          </font></td></a>
</tr>
</table>
<table border=\"1\" align=\"center\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"3\" bordercolorlight=\"#1F1F2C\" bordercolordark=\"#3F3F4C\">

    <tr class=\"norm\" onMouseOver=\"this.className=\'over\';\" onMouseOut=\"this.className=\'norm\';\" onClick=\"this.className=\'click\';location.href=\'member_info.php?member=4\';\" align=\"center\" bgcolor=\"#343441\">
        <td nowrap>
          <p align=\"center\"><font color=\"#FFFFFF\" face=\"Verdana\" size=\"2\">Deltagere&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
          </font></td>
</tr>
</table>
<table border=\"1\" align=\"center\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"3\" bordercolorlight=\"#1F1F2C\" bordercolordark=\"#3F3F4C\">
</table>
</body>
</html>
Avatar billede mouzey Nybegynder
24. marts 2001 - 13:41 #1
I kan forresten se det på :
http://www.friserverplads.dk/bbfanclub/default.asp , prøv at klikke på \"Forsiden\" i venstre menu.
Og se hvad der sker.. Hvad skal jeg skrive før den ikke gør sådan?
Avatar billede tommyf Nybegynder
24. marts 2001 - 13:45 #2
Indsæt dette mellem <head><base target=\"_self\"></head>
I din menu.
Avatar billede mouzey Nybegynder
24. marts 2001 - 13:48 #3
tommyf - Gider du ikke lige skrive hele koden?
Jeg kan stadigvæk ikke få det til at virke..
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. marts 2001 - 13:50 #4
Du præøver på begge links at kalde en fil der hedder \'member_info.php?member=4\';\" og den findes ikke.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. marts 2001 - 13:51 #5
Hvorfor har i i øvrigt et kald til en PHP-side når jeg hovedside er lavet i ASP?
Avatar billede tommyf Nybegynder
24. marts 2001 - 13:51 #6
<head>
<base target=\"_hovedramme\">
</head>
Avatar billede tommyf Nybegynder
24. marts 2001 - 13:52 #7
<Head>
<base target=\"hovedramme\">
</Head>

3 forsøg... det begynder at blive pinligt.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. marts 2001 - 13:53 #8
når jeres hovedside ...
Avatar billede mouzey Nybegynder
24. marts 2001 - 13:55 #9
Skal jeg bare skrive sådan her : ?
<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\">
<html>
<head>
<base target=\"_hovedramme\">
</head>
    <title>Menu</title>
    <style>
        p {
            font-family: Trebuchet MS, Arial, Helvetica;
            font-size: 8pt;
            color: #cccccc;
                line-height : 115%;
        }
        p.head {
            color: #ffffcc;
            font-weight:bold;
        }
        a {
            text-decoration: none;
            color: #bbbbbb;
        }
        a:hover {
            color: white;
        }
        tr.norm {
            cursor:hand;
        }
        tr.over {
            cursor:hand;
            background-color:#444451;
        }
        tr.click {
            cursor:hand;
            background-color:#545461;
        }
    </style>
</head>
<body bgcolor=\"#000000\">
<table border=\"1\" align=\"center\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"3\" bordercolorlight=\"#1F1F2C\" bordercolordark=\"#3F3F4C\">

    <tr class=\"norm\" onMouseOver=\"this.className=\'over\';\" onMouseOut=\"this.className=\'norm\';\" onClick=\"this.className=\'click\';location.href=\'main.htm\';\" align=\"center\" bgcolor=\"#343441\">
        <td nowrap>
          <p align=\"center\"><font color=\"#FFFFFF\" face=\"Verdana\" size=\"2\"><a href=\"main.htm\" target=\"hovedramme\">Forsiden&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
          </font></td></a>
</tr>
</table>
<table border=\"1\" align=\"center\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"3\" bordercolorlight=\"#1F1F2C\" bordercolordark=\"#3F3F4C\">

    <tr class=\"norm\" onMouseOver=\"this.className=\'over\';\" onMouseOut=\"this.className=\'norm\';\" onClick=\"this.className=\'click\';location.href=\'deltagere.htm\';\" align=\"center\" bgcolor=\"#343441\">
        <td nowrap>
          <p align=\"center\"><font color=\"#FFFFFF\" face=\"Verdana\" size=\"2\">Deltagere&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
          </font></td>
</tr>
</table>
<table border=\"1\" align=\"center\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"3\" bordercolorlight=\"#1F1F2C\" bordercolordark=\"#3F3F4C\">
</table>
</body>
</html>
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. marts 2001 - 13:57 #10
<head>
<base target=\"_hovedramme\">
</head>

Du skal fjerne den sidste </head> du har nemlig en længere nede.
Avatar billede mouzey Nybegynder
24. marts 2001 - 13:59 #11
Den åbner det stadigvæk i den menu frame...? Og ikke den til højre?
Avatar billede tommyf Nybegynder
24. marts 2001 - 14:00 #12
<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\">
<html>
<head>
<base target=\"hovedramme\">
    <title>Menu</title>
    <style>
        p {
            font-family: Trebuchet MS, Arial, Helvetica;
            font-size: 8pt;
            color: #cccccc;
                line-height : 115%;
        }
        p.head {
            color: #ffffcc;
            font-weight:bold;
        }
        a {
            text-decoration: none;
            color: #bbbbbb;
        }
        a:hover {
            color: white;
        }
        tr.norm {
            cursor:hand;
        }
        tr.over {
            cursor:hand;
            background-color:#444451;
        }
        tr.click {
            cursor:hand;
            background-color:#545461;
        }
    </style>
</head>
<body bgcolor=\"#000000\">
<table border=\"1\" align=\"center\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"3\" bordercolorlight=\"#1F1F2C\" bordercolordark=\"#3F3F4C\">

    <tr class=\"norm\" onMouseOver=\"this.className=\'over\';\" onMouseOut=\"this.className=\'norm\';\" onClick=\"this.className=\'click\';location.href=\'main.htm\';\" align=\"center\" bgcolor=\"#343441\">
        <td nowrap>
          <p align=\"center\"><font color=\"#FFFFFF\" face=\"Verdana\" size=\"2\"><a href=\"main.htm\" target=\"hovedramme\">Forsiden&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
          </font></td></a>
</tr>
</table>
<table border=\"1\" align=\"center\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"3\" bordercolorlight=\"#1F1F2C\" bordercolordark=\"#3F3F4C\">

    <tr class=\"norm\" onMouseOver=\"this.className=\'over\';\" onMouseOut=\"this.className=\'norm\';\" onClick=\"this.className=\'click\';location.href=\'deltagere.htm\';\" align=\"center\" bgcolor=\"#343441\">
        <td nowrap>
          <p align=\"center\"><font color=\"#FFFFFF\" face=\"Verdana\" size=\"2\">Deltagere&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
          </font></td>
</tr>
</table>
<table border=\"1\" align=\"center\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"3\" bordercolorlight=\"#1F1F2C\" bordercolordark=\"#3F3F4C\">
</table>
</body>
</html>
Avatar billede mouzey Nybegynder
24. marts 2001 - 14:03 #13
Den gider stadigvæk ikke....?

Fatter det ikke..
Avatar billede mouzey Nybegynder
24. marts 2001 - 14:04 #14
Avatar billede mouzey Nybegynder
24. marts 2001 - 14:08 #15
Fatter det ik...
Avatar billede mouzey Nybegynder
24. marts 2001 - 14:13 #16
Nogle som der vil prøve at hjælpe mig?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. marts 2001 - 14:17 #17
Prøv med den her i stedet.

parent.hovedramme.location.href=\'member_info.php?member=4\';\"
Avatar billede mouzey Nybegynder
24. marts 2001 - 14:20 #18
Takker nikolajdu .... nu virker det som det skal :-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. marts 2001 - 14:21 #19
Perfect. :-)
Avatar billede mouzey Nybegynder
24. marts 2001 - 14:23 #20
Jepper :-)