Avatar billede _lonny Nybegynder
19. februar 2005 - 09:19 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hent data fra en excel fil til en anden excel fil, office 2003

Jeg har lige fået office 2003 og det volder mig nogle problemer.

Jeg har i mit regneark lavet følgende henvisning
='C:\Aktier\Kurser\[MAERSK-A.xls]Sheet1'!B14

Hvilket normalt (læs: i andre excel programmer end excel 2003) ikke plejer at volde problemer, men nu vil den kun opdatere feltet, hvis kilde arket er åbent...

Det kan da ikke være meningen at jeg skal have samtlige filer som jeg henter data fra åbne, når jeg skal opdatere cellerne?

Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg gør forkert?
Avatar billede x-lars Novice
19. februar 2005 - 09:28 #1
Funktioner > Indstillinger > Fanebladet Beregning. Er der flueben i "Gem værdier fra eksterne kæder"?
Avatar billede _lonny Nybegynder
19. februar 2005 - 09:30 #2
Ja der er et flueben
Avatar billede _lonny Nybegynder
19. februar 2005 - 09:32 #3
Hvis jeg går op i rediger > kæder, og kigger på denne kæde, så står der at status er ukendt. Og hvis jeg forsøger at opdatere kæden, vil den først have at jeg åbner kilden (altså den excel fil jeg forsøger at hente fra)
Avatar billede x-lars Novice
19. februar 2005 - 09:38 #4
Hvad sker der, hvis du prøver at redigere i modtagearkets celler (dem med kæden), når kildefilen er lukket?
Avatar billede _lonny Nybegynder
19. februar 2005 - 09:41 #5
Så lnge jeg ikke forsøger at opdatere, så kan jeg gøre lige hvad jeg vil
Avatar billede x-lars Novice
19. februar 2005 - 09:43 #6
Vil det sige, at du får opdateret indholdet i den enkelte modtagerceller, hvis du redigerer den - og bare ikke prøver at opdatere hele kæden?
Avatar billede _lonny Nybegynder
19. februar 2005 - 09:49 #7
Nej, jeg kan overhovedet ikke opdatere cellerne. Jeg kan overskrive dem, men jeg kan f.eks. ikke rette ='C:\Aktier\Kurser\[MAERSK-A.xls]Sheet1'!B14 til ='C:\Aktier\Kurser\[MAERSK-A.xls]Sheet1'!B15.
Så får jeg fejlmeddelsen: Excel kan ikke opdatere en eller flere af kæder i projektmappen. hvis du vil opdatere kæderne, skal du klike på Kæder i menuen Rediger for at åbne alle kildefilerne
Avatar billede x-lars Novice
19. februar 2005 - 09:55 #8
Hmmmmm, jeg er ved at løbe tør for idéer! Har du prøvet følgende:
1. Åbn modtagerregnearket.
2. Åbn kildefil(erne).
3. Opdater kæderne.
4. Luk kildefilerne.
5. Luk modtagerarket og gem ændringerne.

Det er blot et bud, men det burde afklare eventuelle uklarheder om kædernes og kildefilernes status. For du har da ret - det burde virke - uanset version!
Avatar billede _lonny Nybegynder
19. februar 2005 - 09:57 #9
Hvis jeg åbner kildefilerne er der absolut ingen problemer med at opdatere. Men lige så snart kildefilerne ikke er åbne, så kan jeg ikke opdatere...
Avatar billede x-lars Novice
19. februar 2005 - 10:05 #10
Så står jeg af. Det fatter jeg ikke.

Eneste udvej er nok at genopbygge kæderne med kildefilerne åbne og så lukke kildefilerne, inden du gemmer hovedarket.

Brug evt. dette add-in til at sikre dig, at du får rettet/fjernet alle kæderne: http://www.bmsltd.ie/DLCount/DLCount.asp?file=FindLink.zip
Avatar billede _lonny Nybegynder
19. februar 2005 - 10:42 #11
Jeg har nu selv fundet ud af at det må være fordi at kilden jeg forsøger at hente fra er en xml og den kræver selv en opdatering fra internettet før den kan sende data videre.

Tror jeg nok...
Avatar billede _lonny Nybegynder
19. februar 2005 - 10:43 #12
Men tak for hjælpen :-)
Avatar billede _lonny Nybegynder
19. februar 2005 - 10:44 #13
Jeg forsøger lige nu at finde ud af hvordan jeg giver dig point for hjælpen :-)
Avatar billede _lonny Nybegynder
19. februar 2005 - 10:45 #14
Jeg tror at du skal give mig et svar, istedet for en kommentar :-)
Avatar billede x-lars Novice
19. februar 2005 - 11:12 #15
Tag pointene selv - du fik jo ikke løst dit problem! §;-D
Avatar billede _lonny Nybegynder
19. februar 2005 - 15:13 #16
Det gør jeg så :-)