Avatar billede hubba Nybegynder
24. marts 2001 - 18:24 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Netværk, win98, 2 maskiner

Hej

Jeg har forsøgt at sættet et netværk op således:
2 computere med netkort, 1 hub, adsl router, nogen kabler.

Jeg har installeret fil og udskriftsdeling på begge maskiner der køre win98.

Internettet virker upåklageligt på begge maskiner (når den selv henter ip adresse), men maskinerne kan ikke se hinanden i \"Andre computere\".

Jeg har kørt win netværksfejlfinding, men uden held. Jeg har ligeledes set på www.net-faq.dk og forsøgt at definere ip adresser og undermasker, men det resultere i at mit internet ikke virker.

Jeg harforsøt at pinge min ip adresse, men min firewall (ZA) bevirker vist at pinget får timeout.

Jeg håber at der er en der kan hjælpe.
Avatar billede roelsgaard Nybegynder
24. marts 2001 - 18:26 #1
Husk at dele mindst et drev på begge putere....ellers kan 98\'eren nogen gange ikke finde computeren!

Kim ROelsgaard
http://www.roelsgaard.dk
Avatar billede hubba Nybegynder
24. marts 2001 - 18:34 #2
det har jeg gjort, desværre uden nogen anden virkning end at hver af computerene nu kan se sig selv
Avatar billede roelsgaard Nybegynder
24. marts 2001 - 18:35 #3
Det optimale vil være, hvis du sætte 2 netkort i den ene, og så smækker routeren på det ene, og instalerer \"deling af internetforbindelse\" på den

Kim Roelsgaard
http://www.roelsgaard.dk
Avatar billede makse Nybegynder
24. marts 2001 - 18:36 #4
Du skal i ZA vælge Security og trykke på Advanced, så kan du tilføje hvilke IP adresser der skal havde adgang.
Avatar billede hubba Nybegynder
24. marts 2001 - 18:43 #5
hvad angår de 2 netkort vil det jo betyde at den ene computer skulle være tænt hele tiden og det forsøger jeg at undgå. Skal dit svar opfattes sådan at det bare vil være nemmere eller at det er den eneste løsning?

Nu virker pinget og når jeg pinger min ip er der hul igennem.
Avatar billede roelsgaard Nybegynder
24. marts 2001 - 18:44 #6
Jeg er ikke sikker på at det er den eneste løsning, men det er nok den løsning, der er bedst sikret mod konflikter, og andre fejl!

Kim Roelsgaard
http://www.roelsgard.dk
Avatar billede hubba Nybegynder
24. marts 2001 - 18:46 #7
jeg vil lige prøve om det kan lade sig gøre at få det til at køre som jeg helst vil have det før jeg tyr til den \"lette\" løsning.
Avatar billede roelsgaard Nybegynder
24. marts 2001 - 18:47 #8
Hvilken type kabel kører du egentlig med, mellem de to computere?
Avatar billede hubba Nybegynder
24. marts 2001 - 18:50 #9
så vidt jeg ved er det et ikke-krydset, men jeg er ikke 100 % sikker. Kan det være der fejlen ligger når nu internettet virker?
Avatar billede roelsgaard Nybegynder
24. marts 2001 - 18:52 #10
Det skal jeg ikke kunne sige.......har du prøvet at tage internettet fra, og så genstarte begge maskiner?
Avatar billede hubba Nybegynder
24. marts 2001 - 18:58 #11
så har jeg prøvet - men intet resultat
Avatar billede roelsgaard Nybegynder
24. marts 2001 - 19:05 #12
Jeg prøver lige at tænke!
Avatar billede roelsgaard Nybegynder
25. marts 2001 - 00:53 #13
JEg kan ikke lige finde på mere :-/.....du må finde nogle andre til at svare på det!

Kim Roelsgaard
http://www.roelsgaard.dk
Avatar billede makse Nybegynder
25. marts 2001 - 01:00 #14
Prøv at installere protokollen NETBeui.

Avatar billede hubba Nybegynder
25. marts 2001 - 12:37 #15
hvor finder jeg den? er det fra win cd\'en eller hvad?
Avatar billede makse Nybegynder
25. marts 2001 - 12:53 #16
H-klik på andre computere - Egenskaber > vælg tilføj > protokol > microsoft.
Avatar billede hubba Nybegynder
25. marts 2001 - 14:22 #17
så virker det f......, du er genial. Kan du ikke lige give mig et \"svar\" så du kan få dine points.

Tak for hjælpen
Avatar billede makse Nybegynder
25. marts 2001 - 14:25 #18
Np. :)